torsdag 2 juli 2009

Gött mos..

Har precis avnjutit en god middag på altanen (eller balkongen, vad kallar man det när den är stor som en altan men är på 2:a våningen??!!) bestående av Pelles rökiga köttfärsbiffar, fetaostsallad, guacamole och vitlöksbröd. Dolly har stått för underhållningen, plumsat lite i sin rosa pool och härjat som vanligt..

Det har gått bra på jobbet, vi har fått mkt gjort trots värmen. Just nu har Lennart, Steffi och Sofia semester och våran sommarjobbare Amanda jobbar på jättebra! Det är inte lätt att lära sej alla rutiner, mycket att hålla reda på..
I tisdags kväll tog jag en promenad med hundarna när det blev lite svalare. Pelle la sej tidigt för han skulle åka till Sthlm tidigt på onsdagen.
Efter jobbet på onsdagen åkte jag på drive-in-bingo på Rommetravet med Åsa och Anna. Vi fick inte tuta en enda gång.. =( Jag följde med Åsa till Stråtenbo och vi tog en promenad med hundarna, sen sov jag över där.

Det blev en lång jobbvecka eftersom jag jobbat in en dag från förra veckan (skulle eg vart ledig idag..) så jag är bara ledig på söndag, sen blir det fem jobbdagar igen, puh.. I helgen ska vi pyssla härhemma och förbereda inför bröllopsfesten vi ska ha nästa lördag.


Bästaste brudarna åker i husses raggarbil, förlåt Hårdrocksbil...

Nä nu ska jag pussa på Pelle lite, tjo!

2 kommentarer:

Lena sa...

Amanda ja! -hon är bäst! hi hi..
Värmen är enorm nu! men jag klagar inte! för vi får ju svalka oss hela dagarna, både i baljan här hemma och bada i sjön, Petrus är så kaxig! medans Märtan är mer försiktig, hon är i, men vill känna botten....
Maten är slut för vovvarna strax, så vi kommer in i morgon! och lite lördgas godis ska de åckså va! :-))
Kramen! /Lena

Amanda sa...

Tack för kommentaren på bloggen och för dom fina orden här! Trivs verkligen jätte bra på jobbet vilket är jätte skönt då jag just nu inte känner för att jobba. Men så fort man kommer dit så känns det mycket bättre och tiden går oftast jätte fort :) Men ändå längtar man tills man får det lilla sommarlovet där på slutet, fast lite extra pengar då skadar ju inte. Kram / Amanda