söndag 5 juli 2009

Festfix

Idag har jag äntligen varit ledig och vi har haft fullt upp hela dan! Efter frukost och rastning av hundarna åkte vi till ÖB i Avesta och handlade massa grejor till bröllopsfesten. Det blev även en sväng till Rätt Pris. Sen har jag städat på övervåningen, Pelle har klippt gräset och fortsatt greja på nedervåningen. Vi gjorde pannkakor med rårörda jordgubbar på e.m, smaskens.

Nu har vi varit ute med hundarna i skogen och hittade lite kantareller på ett special-ställe.. Vi stekte dom och fick två tuggor var, ljuvligt!

I mon bitti åker Pelle till Sthlm igen och jag sover i Borlänge mån och tis. På onsdag åker jag hem för då ska grisen tas ur frysen och läggas i kylrummet så den hinner tina tills på lördag. Det ska bli spännande med helstekt gris, jag har aldrig ätit det! Egentligen är den inte hel utan delad i fyra för att den skulle få plats att rökas =).

Här kommer lite blandade bilder;

Roffe, Dolly & Doris! Roffe som vanligt i rumpan på brudarna, hehe...

Jessika, Hanna & jag på fest i juni. Tänk va mycke tok vi har varit med om i våra dar, haha! Nu bor Hanna i London och pluggar och gör kanonfina smycken.


Pannkaka med jordgubbar å glass...


Skogsprommis!



Sötungar..

Dricker ur Ernas damm..

Det blev inte många kort tagna under P&L, här är iaf Volbeats sångare Michael Poulsen!

Nu ska jag laga matlådor, de blir kycklingfilé med haricot verts och bea.. Puss på er!

Inga kommentarer: