måndag 29 juni 2009

Uppdatering i sommarhettan!

Nyss var det ett jäkla tjat om hur kallt och regnigt det var nu klagas det över värmen!! Det är ju underbart, fast helst skulle jag ligga på en strand och lata hela dagarna och inte jobba...

Peace & Love då... Det var svinkul!! Kort sammanfattning;

Åkte till Borlänge på torsdagen med Malou efter att ha lämnat hundarna hos Erna. Handlade lite proviant på Ica Maxi sen hem till vårt "crib" hos Elin. Där satt vi först på balkongen och drack nåra kalla sen flyttade vi ner på gräsmattan och det kom en hel del folk. Pelle kom upp efter jobbet. Vi knatade in på området rätt sent (det är ju så roligt med förfest..) och lyssnade på Monster Magnet från stora öltältet. Sen gick vi till Volbeat för att få bra platser, jag, Linnea och Pelle. Konserten var super som väntat, love them.. Vi blev törstiga efter dom så så blev det öltältet igen och därifrån hörde vi Mötley Crue. Alla blev rätt fulla tror jag, men kul hade vi! Det blev efterfest hos Elin, men jag bangade rätt tidigt.

Fredagen började med att Jessika skjutsade mej, Hanna, Elin och Jocke till Båtsta. Helt underbart med ett dopp och bakfyllan försvann (ett par Bacardi breezer hjälpte oxå till =). Fortsatte partaja när vi kom tebax, sen gick vi ner på Gogol Bordello som Elin och Hanna tipsat om. Hade aldrig hört talas om dom, men det var fan den bästa konserten på hela festivalen!! Vilken stämning! En blandning av Manu Chao, System of a down och folkmusik! Sen blev det lite S1 för påfyllning av sprit, sen lite Turbonegro, lika crazy som vanligt! Mötte upp kusinerna för att kolla på Lars Winnerbäck, men efter några låtar blev jag akut hungrig (kom på att jag bara hade ätit en macka på hela dan..) och gick och köpte langos, sen gick jag hem. Satt och surrade och drack vatten ett tag med Klubba och Pelle på Elins balkong sen blev det sängen.

Mådde riktigt bra när jag vaknade på lördagen, men då ringde syrran (som hade hundarna då) och berättade att Dolly hade tuggat på en rakhyvel och bladet var borta... Panik!!! Jag ringde Falu djursjukhus och dom sa att man inte skulle göra nåt förutom att ge henne sparris som kunde linda sej runt bladet. Jag var grinfärdig och var beredd att åka till syrran. Men då ringde Åsa och berättade att hon hittat bladet, något söndertuggat men hyfsat helt! Jäkla satunge den där Dollan.. Men då kunde jag slappna av så jag och Elin tog en buss upp till Mia och Simon i Mats Knuts där vi hade poolparty i en barnpool (!!!!). Vi grillade lax och myste i solen. Jag tog bussen tillbaka och gjorde iordning mej, sen blev resten av kvällen lugn. Orkade inte vara bakis på söndagen, sen skulle vi ju upp och köra bil oxå. Det blev mkt bandkollande, vi såg lite Kalle Baah, lite Jerry Williams, lite Lars Winnerbäck (igen), lite mer Chris Cornell (vilken röst!!), ganska mkt Raised Fist (gåshud..), sen orkade jag och Pelle inge mera.. Jag diskade sen la vi oss i sängen och lyssnade på Faith No More som var sista bandet på scenen vid Elin. Det var oxå bra, även från sängläge!

Vaknade utvilade igår, söndag. Åkte till Ståtenbo och hämtade hundarna, sen förbi Ica Maxi för att köpa en pool till frallorna. Det blev en liten rosa Hello Kitty-pool =) ! Det slutade med att jag och Pelle turades om att sitta i den och svalka oss... Vi tog bilen upp till pizzerian, sen gick vi till hundbadet och badade. Dolly hade lite separationångest när vi simmade ut och simmade efter som en liten ubåt.. Hon ser så himla rolig ut, ibland är hon under med huvudet oxå! Doris tog det lite lugnare och doppade sej bara. Vi gick tillbaka och åt varsin sallad på pizzerian, var förbi Erna en sväng sen åkte vi hem och kollade på film.

Idag har jag jobbat, som tur är har vi rätt svalt på jobbet.. Hoppas det blir sånt här väder när jag har semester oxå, FYRA veckor kvar, blääää......

Nu ska jag ta ut hundarna på en kvällsvända. *Puss & kram*

Inga kommentarer: