torsdag 29 maj 2008

Som på moln..

Har tagit tag i mitt fotproblem, flera års springande på hårt stengolv på jobbet har satt sina spår.. På senare tiden har det värkt som fan i fötterna och jag bad våran massör/kiropraktor Nisse kolla på dom. Han sa att jag börjar bli plattfot och måste fixa bättre skor eller inlägg annars kommer jag få problem med knäna och senare höfterna..
Har jobbat i typ foppa-tofflor senaste året och dom är ju verkligen inte bra för fötterna!
Så i förrgår efter jag och Carro hade lunchat så gick vi till Intersport där jag fick hjälp att prova ut skor. Så nu har jag ett par supersköna jogging/promenad skor att ha på jobbet och när jag är ute och går och det känns som att jag går på moln! Fick en helt annan hållning oxå..

Igår kväll efter vi lagat mat och ätit tog jag och Doris en kvällspromenad, jag studsade fram i mina nya skor, hehe!!

I tisdags efter jobbet åkte jag hem till Jessika och hon färgade håret på mej så nu är det återigen mörkbrunt under och ljust över.
Pelle var till Falun och böt ut gipset mot ett lättare plast-"gips". Han fick välja färg oxå, gissa vilken!? (rätt svar: svart inte rosa!)

Doris är hemma med Pelle idag, då hinner jag skriva en rad i bloggen på lunchen.. Ska kolla vidare på lite sidor nu, bye bye!

Inga kommentarer: