lördag 3 maj 2008

Jag-skogshuggare!

Haha, idag har vi varit skogshuggare.. Vi (ja, inte jag då..) har sågat ner en stor ful björk på tomten så idag har Pelle sågat itu den med motorsågen och jag har bubbat björkdelar i en skottkärra, tungt värre! Vi tänkte elda upp allt ris, men grenarna var för fuktiga så det får vänta tills dom har torkat. Doris hjälpte oxå till att bära grenar... Två till björkar ska ner, men det får bli en annan dag! Vi har inte gjort nåt i köket idag, väntar på att golvet ska torka ordentligt innan vi kan göra färdigt, men ni kan få tjuvkika lite...


Efter trädjobbet tog vi en dusch och åkte in och hälsade på Malou, Jeppe och lille Zigge. Dom hade köpt nya Wii-fit så Pelle provade att spela lite. Ni som känner Pelle skulle oxå ha garvat när han körde rockringar, hahahahaha!!

Sen åkte vi och handlade och åkte hem till Erna och lånade hennes kök där vi lagade mat. Efter det skjutsade jag Pelle till folkan i V-hyttan där det är poker-turnering ikväll, så jag och Doris ska ha en mysig hemma-kväll själva. Ska fixa med deklarationen och lite andra grejor.

Ha en trevlig helg alla!

3 kommentarer:

Nutti sa...

Ååå, vad spännande, det verkar bli hur häftigt som helst! Nyfiken! Jag och Anders kanske får komma på fika sen och kika? Kramen

ErikaSH sa...

Absolut!

Stolt Mamma sa...

Vad fint det ser ut att bli!Ska bli spännande att få se slutresultatet!
Haha ja jag hade verkligen velat se Pelle rocka rockring!Hehe! =)
KRAM