söndag 3 februari 2008

Öm och sliten..

Halu!
Har äntligen fått lite ork att skriva här, är seg och sliten efter dagarna i Särna.. Tävlingen gick väl som väntat ganska dåligt, hade inte så mkt förväntningar med otränade 4 hundar och otränad/fet Erika som är van att ha 6 hundar framför släden!

Millie är en linslus!


Vi kom upp till Särna på torsdag e.m, MASSOR med snö och mysig stuga som vi delade med Pia och Annika från Östersund. Kom upp till tävlingsplatsen på fredagen och fick parkera typ 500 meter från starten, det var lite tråkigt eftersom man gärna vill va med och se start och målgångar, men man måste ju även rasta hundar och fixa iording släden vid bilen.

Pommac vill INTE va med på bild!

Men vi traskade fram och tillbaka några gånger och gick upp med hundarna innan start, jag ville inte köra upp dom så att dom skulle ta ut sej redan innan start.. Men vilda som dom är så var dom rätt trötta efter promenaden upp iaf..

Under natten hade det kommit ca. 1 dm nysnö så spåren var hemskt tunga trots att dom hade kört upp dom igen innan start. Jag körde 10km med mina fyra hundar och det tog otroliga 43 min!!!! Trodde jag skulle dö innan jag kom i mål, det var så svårt att hjälpa till och sparka p.g.a det lösa spåret som tidvis var igendrivet. Fick lov att stanna och släppa förbi tre skotrar oxå, som inte hade nån koll på var dom åkte, suck.. Marie ledde klassen och körde på 26 minuter! Men då är hon rankad etta i Sverige oxå..


Jens på väg till start med sitt 8-spann


Efter dagens lopp åkte vi upp till stugan, Jens (som har köpt Dallas av oss) med tjej och syster, följde oxå med och vi drack lite glögg ute i snön. Sen kurerade jag mina skavsår och gav mej ut på en liten skidtur längs vägen i mörkret, hurtigt va!!

Nästa dag (lördag) hade det snöat lite till men spåren var betydligt bättre och det märktes på min tid, 32 min! 11 minuters förbättring från dag 1.. Sen fick vi stå närmare starten oxå så hundarna slapp stressa så mkt innan starten. Hundarna var duktiga och gjorde sitt bästa och det var kul att köra!
Vi åkte hem direkt efter tävlingen och jag kom hem till mina älsklingar vid åtta ungefär. Efter lite mat och en varm dusch så däckade jag i soffan!

Fick iaf lite sovmorgon idag, sen har jag jobbat med chefen. Det var en jämn ström med folk så efter 4,5 timmar utan varken kiss- eller rökpaus var man lite kinkig..

I mon åker vi till Sthlm vid två-tiden med tåg, sen blire KoRn-konsert, lite utgång och sova över hos Benny, nice! Doris ska vara hos Erna, dom var förresten ute och åkte spark i fredags, skitkul tyckte Doris!

Nu ger jag mej, tack o gonatt!

Inga kommentarer: