söndag 10 februari 2008

Swisch!

Ja det var den helgen det.. Vart tog den vägen egentligen??

Igår blev det en långpromenad på e.m, jag gick med stavar. Vi stannade till hos Klubba och Annika på vägen, vi såg en flock med NIO rådjur oxå, spännande tyckte Doris..

När vi kommit hem gjorde vi supergod kycklingsallad; gjorde sallad, stekte hela kycklingfileér, skar upp dom på salladen, hyvlade lite ost på. Hittade inte nåt recept på ceasar-dressing så jag gjorde en dressing på söt-stark senap, rödvinsvinäger, olja, salt, peppar och turkisk yoghurt, den blev kanonsmarrig!!
Bruschetta till förrätt blev det oxå..
Efter den goda maten åkte vi hem till Malou och Jeppe, där spelade vi guitar hero, snackade och kollade en sväng på melodifestivalen, suck vilket skit... Var Christer Sjögrens låt ett skämt eller??!! Kom hem efter tolv nångång.

Tog sovmorron till halv tio i morse, sen donade jag lite här hemma, vid två åkte vi hem till Jorma och Yvonne och grattade Yvonne som fyllde år, det bjöds på Sellnäs-planka, yummy!
Kaffe och tårta blev det oxå så då satt det fint med en promenad när vi kom hem, vi gick till Klubba och Annika idag igen, drack kaffe och gick hem.
Nu har jag städat akvariet och så har vi gjort ugnspannkaka som står och svalnar nu..

Fan vad skönt det ska bli att lägga sej nyduschad ikväll i nybäddad säng i ett rent hus, det är bland det bästa jag vet!!

Tjing!

Inga kommentarer: