onsdag 30 januari 2008

Vinter!

Ja här svänger vädret!
När jag kom ut i morse snöade det för fullt, jag gick upp en timme tidigare för att gå en sväng innan jobbet. Doris tyckte att det var kanonkul med snön, hon har ju inte sett så mkt av den varan.. Det var lite läskigt för man såg ju inte isfläckarna och jag lyckades såklart med en vurpa!

Jobbet flöt på bra, vi har äntligen fått lite ordning i butiken.
Doris fick busa runt lite i trädgården när vi kom hem. Pelle och Anders packar svamp och jag har satt på en tvättmaskin, lagat kassler med paprika, lök och färska champinjoner.
Tog en liten paus nu sen ska jag diska, fixa tvätten och packa inför helgen.

I mon åker vi ju upp till Särna och Polarhundsmästerskapet. Jag ska lämna Doris till Erna innan jag åker till Borlänge, sen får Pelle hämta henne när han slutar. På fredag får hon oxå vara där. Vi ska hälsa på Jens i Älvdalen på vägen upp i morgon och se hur han bor, han har köpt duktiga Dallas av oss och ska oxå vara med i helgen. Tävlingen är fre-lör så på lördag bär det av hemåt igen. På söndag jobbar jag sen blire Stockholm och KoRn på måndag, vi sover kvar hos Benny så det blir säkert lite Kellys efter konserten..

Vad härligt det ska bli!!! Tänk er att susa fram på ett spår och bara höra hundarnas flås och tassar mot snön, underbart!

Ha det bra!

Inga kommentarer: