torsdag 21 februari 2008

Två dar kvar..

.. till Tjejvasan!
Efter skräckturen på Lugnet i måndagskväll (isiga spår, branta packar, vurpa, spagettiben, dödsångest och lite tårar..) så var jag väldigt anti loppet.
Men syster C fick mej på bättre humör och LOVADE att det inte var några branta backar på Tjejvasan, hrm, jag får väl tro på det då.
Man är inte så modig som förr när man kunde dundra iväg tolkandes efter en galen husky! Eller på en släde bakom åtta ännu galnare huskys, men med en broms!!

Har varken haft ork eller tid att blogga den här veckan. Veckan i korthet:
Måndag- jobb 9-18, hem till syster Å i Stråtenbo, vi åkte till Lugnet, Doris fick vara kvar och busa med Line och Sheila, skräckfärd på skidorna, hem sent till V-hyttan.
Tisdag- jobb 7-16, datajobb (prisjusteringar), hem och tog en tupplur med La Familia. Sen lagade vi till smarrig lasange och glodde på TV tror jag?!
Onsdag- jobb 9-18, ut och åt med jobbpolarna på S1, kalasgod mat och trevligt sällskap. Hem sent (igen) till Hyttan och spanade in Pelles nya tattoo som Marko hade gaddat under kvällen, riktigt nice! Det börjar se ut som en sjörövararm nu..
Idag, torsdag- jobb 7-16, hem, åkte in till H-mora och lånade Alba, P&M:s eng. bulldogg och gick en långprommis. Dom går bra ihop doggarna, men Alba är lite väl tråkig och lat tycker Doris.. Vi fuskade och köpte med oss mat hem från den eminenta restaurangen La Gondola (pizza och k-rulle..)

Nu ska jag packa iordning inför Mora-trippen. Jag får sluta16 imorgon, då åker jag och syster Å upp till Mora och möter upp syster C, sen ska vi ut och käka nånstans, fixa skidorna och peppa varandra..
På lördag blire buss upp till Oxberg och starten, sen Tjejvasan, rapport kommer, jag lovar!! (Död eller levande...)

Pelle åker upp med Åsas karl Björn på lördag, Linnea och Albin skulle nog oxå med och heja på.

Håll tummarna nu!

Kram

Inga kommentarer: