lördag 19 januari 2008

Utställning Malung!

Är hemskt trött men jättenöjd med dagen!
Vi (jag, Pelle, Erna och Doris såklart!) startade hemifrån fem i morse och det var tur för vädret var inget vidare.. Snöblandat regn, mörkt och halt. Vi kom fram till åtta och det var alldeles lagom, då hann vi käka medhavd frukost (supersmarriga baguetter med olika röror som Pelle hade fixat) och kaffe innan bedömmningen av valparna började kl nio.

Utställningen var på Orrskogen Folkets Park i Malung, det var 3 ringar i olika rum, ganska trångt och bökigt, det var ju ändå över 200 hundar anmälda.

Jag var lite nervös innan vi skulle in, det var ju Doris första utställning och min första med fralla! Visste inte hur Doris skulle bete sej inne i ringen, trodde hon bara skulle vilja leka med dom andra tikarna. Ja, det var alltså två fralla-tikar till och en hane med. Doris helsyster Grynet, halvsyster Frida (samma pappa) och så goa Roffe!
Men Doris skötte sej exemplariskt, mammas lilla prinsessa! Hon sprang med slakt koppel brevid mej, med spänst i steget och stirrade upp.. Kan det ha varit för beef-sticksen jag hade i fickan?! Hehe...

Vi blev iaf bästa tik, men blev klådda av Roffe i BIR, så det blev Hp och BIM, här är kritiken:
"Mkt god typ, fint huvud och öron, korrekt bett, bra skuldra, rygg och kors, bra bröstkorg, goda proportioner, mkt goda rörelser, fint temperament" Bra va!!

Nöjda åkte vi hem ganska direkt, Pelle skulle hem och packa svamp. Hemresan gick betydligt bättre, vi stannade en snabbis i Djurås och sen i Blge där vi köpte med mat från BK innan vi fortsatte hem. När vi kom hem gick jag en prommis med Doris, tyckte att hon behövde rusa av sej efter alla timmar i buren. Sen har vi slappat i soffan medans Pelle, Anders och Erna har packat svamp i rummet brevid.. Försökte sova, men en viss trött fralla låg på rygg och snarkade högt i mitt öra så det gick inte så bra.

Resten av kvällen blir lugn, blir nog lite filmtittning och Ernas hemgjorda piroger!

Lite bilder från dagen:


Hela fralleligan! (Frida, Roffe, Doris & Grynet)



Jag & Doris in action!

Nu börjar mina ögon gå i kors, måste lägga mej ett tag!

Gonatt!

2 kommentarer:

Nutti sa...

Ååå, grattis! Vad roligt att det gick bra! Man brukar kunna bli hemskt trötter efter en något nervös tävlingsdag. Det tar jussom på krafterna. Kram

Stolt Mamma sa...

Vad kul att det gick så bra!
Det där med förfest hos Elin lät ju grymt skoj!Jag och syster har nämligen ingen förfest att gå på.. haha! =)
Men vi kan ju höras närmare helgen?Kram kram