fredag 11 januari 2008

Pim-Pim är född!

Mamma har ju planerat att skaffa en mellanpudel i flera år nu när dom har dragit ner på Huskyna. Så nu är hon född, en aprikos tik som ska heta Pim-Pim, spännande, nu äre bara och vänta i 8 veckor!

Vi var på valpkurs igår kväll i pissvädret. Det gick bra, vi övade på föjsamhet, att hunden ska hålla koll på var du är m.m. Vi fick prova att ha dom lösa och att dom skulle följa med oss fast dom andra hundarna var brevid, Doris lullade iväg en gång och ville hälsa på kusin Karins hund Tindra. Nu blir det och vänta 2 veckor till nästa träff.

Annars har veckan varit som vanligt, jobbat och varit hemskt trött.. Det måste vara vädret man blir så trög av. Jag och syster skulle ha åkt skidor i mon, men det finns inga spår kvar nu, suck.. Det får bli promenad med stavar istället.

Jag har iaf varit duktig med onyttigheter i veckan, har inte ätit nåt dumt! Har käkat sallad flera dar, men ikväll lyxade vi till det med kycklingvingar, bakad potatis, blue cheese, sweet and sour-sås, sallad och vitlöksbröd, mumma!
Har bokat biljetter till KoRn den 4 feb på Hovet oxå, jag, Pelle, Jessika och Carro åker ner. Vi sover hos Benny så det blir väl lite partaj efter konserten oxå! Ska ta ett tidigt tåg (eller bil..) så vi hinner gå lite på stan oxå, det var hundra år sen jag shoppade i Sthlm, har bara vart ner och festat och gått på Grönan..

Nä nu ska jag kolla klart på Let´s Dance (Heja Tony!!), i mon jobbar jag, har bytt med Linnea eftersom jag ska va ledig nästa lördag då vi ska på hundutställning i Malung!

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: