onsdag 2 januari 2008

Nytt år!

God fortsättning alla därute!
Har haft en skön återhämtningsdag idag, underbart! Pelle åkte till jobbet tidigt, tidigt, men jag fick ligga kvar i sängen.
Sov till halv tio då telefonen ringde, Doris fick komma upp i sängen och vi låg och drog oss ett tag. Jag gick upp, klädde på mej och satte på vattenkokaren (har tagit för vana att dricka grönt te varje morron ist för kaffe, det är väl bra!), tillslut kom Doris tassande och vi gick ut och rastade, ingen morgonhund det där inte! =)
Sen satte jag igång en tvättmaskin och tog itu med jättedisken, blää... Fick lov att vila ett tag efter det, sen tog vi en promenad upp till affären i V-hyttan. Det är ca.6 km dit och hem och halva vägen är gammal banvall, perfekt för då kan Doris springa lös.. Det tog en timme att gå fram och tillbaks.
Kom hem och fortsatte plocka härhemma. Åkte in till H-mora och handlade, Doris fick öva på att vara själv hemma, det verkade gå bra. Gjorde köttfärssås, spaghetti och sallad till älsklingen kom hem. Det var väldigt uppskattat!

Ja nyår då.. Jobbade på måndagen 10-14. Efter jobbet åkte jag upp med Doris till Lotta som skulle va hundvakt. Lottas dotter Wilma blev överlycklig, äntligen en hund hon kunde gå med själv, Lotta har annars två Rottweilers, Putte och Hexxa. Hexxa är ett par månader äldre än Doris och dom kommer bra överrens och leker likadant.
Sen åkte jag och hämtade Elin i Säter och vidare hem. Pelle hade gjort pannkaka så vi mumsade i oss det, sen gjorde jag mej iordning. Elin lockade håret på mej och jag smuttade på lite vin tills Alex och Daniel kom, dom skulle oxå med på festen och sova här sen.
Festen var Pelles kompis Arslans (Anders..) 30-års fest som hans flickvän Bea hade styrt upp i hemlighet! Den var i en bystuga en bit utanför H-mora, det bjöds på tacobuffé och musik.
Vi stannade kvar till två eller nåt, sen var vi ner en vända på isracinggaraget, sen var det läggdags! Vi fick tag i skjuts hem som tur var.
Slappade mest på tisdagen, gulliga Carro kom hit med en trööött och helnöjd Doris! Hon hade inte haft tid och äta så mkt hos Lotta så hon åt ett ordentligt mål mat när hon kom hem.



Lite bilder från nyår:



30-åringen Arslan


Pelle, jag & Benny


Bea, Färdig & Arslan

Nu ska jag fortsätta kolla runt lite på nätet, Doris och Pelle ligger och sussar på soffan.. I mon ska vi förresten på första riktiga valpkursen, det ska bli skoj!

Natti

Inga kommentarer: