tisdag 8 januari 2008

Träningsvärk!

Som jag sa i förra bloggen så skulle jag och syster Åsa premiäråka skidor i måndags, därav träningsvärken!! Vi åkte till Mellsta där dom har elljusspår. Först fick Åsa inte ens på sej skidorna, men efter lite knåpande och en del skratt kom vi iväg. Det var lite bakhalt och hemskt dåligt fäste för stavarna, men vi åkte två varv på slingan, alltså 5 km!! Jag vurpade en gång, i en uppförsbacke.. Annars satt tekniken kvar, det var ju ändå en 4-5 år sen jag åkte sist.. Så nu ska vi försöka komma iväg iaf två ggr i veckan, för den 23 feb smäller det!
Doris var nöjd efter att ha lekt med Sheila i ett par timmar. När jag kom hem gjorde Pelle hamburgare, sen började jag läsa tredje och sista Stieg Larsson boken. Gjorde en sallad oxå som jag har ätit idag och imorgon på jobbet. Mycket gott i bl.a ruccola, blomkål och sockerärtor. Kassler och Crema de balsamico till..

Har jobbat idag, har börjat lagt in dom nya priserna (höjningen) på Pro Plan.. Pro Plan, Royal, Hill´s och Eukanuba kommer att gå upp nu och vilka tror ni får ut för det?? Rätt, vi..
Hutlösa priser, men tydligen har råvarupriserna gått upp rejält..
På lunchen gick jag och Linnea med hundarna, skönt för dom och få springa av sej lite!
Efter jobbet åkte jag hem till Mia en sväng, hon hade besök av Piika och Therese från Hälleforsnäs. Kul och träffa dom, inte ofta vi ses! Vi jobbade och bodde tillsammans i Nord-Norge (Sommaröy) för några år sedan.

Nu väntar kyckling i ugnen, sen blire nog en tidig kväll.

Tjing!

Inga kommentarer: