måndag 7 januari 2008

Ny vecka..

Då var det måndag igen, en ledig sådan, nice!
Sov till 9.30, gick ut med Doris, diskade, satte på en tvättmaskin och åt frukost. Nu har jag lite tid fram tills ett då jag ska åka in till H-et och luncha med Malou och Pernilla (o lilla Eddie...). Doris får sitta i bilen då, sen ska vi åka till Syster Åsa i Stråtenbo och lämna av Doris och hämta Åsa. Där får Doris leka med Sheila och Line, för jag och Åsa ska ut på PREMIÄRTUR på skidorna!! Spännande..
Helgen har varit lugn; på fredagen hade Pelle gjort Isterband tills jag kom hem från jobbet, gött! Som det ska va med rödbetor, kapris och stuvad potatis med persilja!

Just ja, på fredag morgon ringde Pelle och väckte mej och meddelade att han hade mina (enda..) bilnycklar i sin jobbjacka, han var i Grängesberg.. Bussen stod framför min bil så den kunde jag inte heller ta till jobbet, suck! Så Pelle ringde sin mama och frågade om jag kunde ta hennes bil till jobbet och det gick som tur var bra. Det slutade med att Doris fick vara med Erna hela dan oxå och slapp följa med till jobbet.

Jobbade på lördagen, på kvällen åkte vi hem till Malou och Jeppe, dom bjöd på lax och sen spelade vi guitar hero fram till efter tolv, så himla kul! Doris låg på soffan och latade sej..

Jobbade på söndagen oxå med Linnea, ganska dött, men en hel del fiskkunder. Många som har köpt akvarium i julklapp och håller på och sätta igång dom nu.
På kvällen åkte vi och STORhandlade, skönt, nu finns det mat hemma!

Idag börjar jag, Sofia och Lotta på jobbet ett lite sundare liv! Inge fika, godis och chips och äta så nyttigt som möjligt! Passar bra inför Tjejvasan oxå, ska komma igång och gå innan jobbet ett par dar i veckan, med eller utan Doris..
Grattis Malin oxå som har fått en liten Felicia! Lycka till med nykomlingen.


Hejdå från Doris och mej!

Inga kommentarer: