tisdag 22 januari 2008

Vad är det för fel..

..på vädret??
Helt sjukt hur klimatet har förändrats. När en annan var liten var det MASSOR av snö på vintern och (oftast) sol och varmt på sommarn. Eller är det bara så att man kommer ihåg dom bra sakerna? Vi människor har nog en stor del i det hela iaf, hemskt när man börjar tänka på det..
Min vasaloppsträning går ju sisådär.. =/ Snön lyser med sin frånvaro, nästa helg blir det förhoppningsvis lite skidor iaf, jag, mina föräldrar och Husky-ligan ska upp till Särna. Jag ska tävla med ett 4-spann för skojs skull på Polarhundsmästerskapet. Ska ta med skidorna så jag kan träna lite. Kul och komma iväg ach träffa lite draghundsfolk, har ju inte stått på en släde i år, men det sitter nog i.. Och det lär ju inte gå så fort om bara 4 hundar ska släpa på mej..
Det blev en tidig kväll på lördagen, jag tror vi la oss före tio!
Upp vid nio på söndagen, Pelle packade svamp och jag tog en långpromenad till affären i det fina och SOLIGA vädret! Tog en omväg hem så vi var ute i nästan 1,5 timme. Doris fick gå lös efter grusvägen oxå, hon skötte sej riktigt bra, förtutom när hon fick syn på ett par hästar.. Men hon tog som tur var sitt förnuft till fånga och kom tillbaks till matte, puh..
Kom hem och lagade lunch till svamppackarna. Fixade lite med hemsidan efter det, skrev lite om Gerbergärdets kennel, mama och papas huskykennel. Det har ju kommit till en hel del fina och duktiga hundar på kenneln, så det kan var kul att ha det dokumenterat.
När P och A hade packat klart så åkte vi in till H:et och handlade och lånade filmer av Olle, vi såg "Supersugen" lite senare, den var riktigt kul!

Igår efter jobbet var jag till Erika och fixade ögonbryn och fransar. Doris fick sitta kvar i buren i bilen den här gången, det verkade gå bra.
Nu har vi precis käkat kasslergratäng med sallad, nu blire soffan resten av kvällen..

Här en bild på Doris när hon poserar med sina rosetter, hehe!


Gonatt vänner!

Inga kommentarer: