fredag 12 juni 2009

Jävla mage..

Jag har haft känning av magkatarr till och från i över 10 år och nu är det sämre igen.. Det suger och svider i magen och jag är ständigt illamående när jag har det. Var och köpte lite piller på apoteket igår som lindrar lite iaf. Jag har dragit ner på kaffet och borde väl sluta röka och lägga om kosten om det ska bli helt bra, men,men, det är mkt man ska göra..

Veckan har tillbringats i Borlänge, en snabb resumé;
måndagen jobbade jag sen åkte jag hem till Mia och till deras nya hus i Mats Knuts. Där var även Hanna som är hemma från London ett tag. Vi lagade lax och snackade och hade trevligt. Jag och Hanna tog en promenad lite senare oxå.
Efter jobbet på tisdagen gick jag och mamma älvrundan med hundarna. Det var massor av folk där eftersom det var gratis fiske och bra träning för hundarna!
onsdagen var vi ut med jobbet och käkade på broken dreams, det var gott och trevligt. Falu-butiken var med oxå. Vi åt nog alla lite för mkt av det goda och man mådde som man förtjänade efteråt.. Dolly hade hittat på rackartyg hemma hos m&p och bitit eller rivit ett hål i "fin"-soffan, jävla rackarunge är hon..
Igår kväll, torsdag, åkte jag till Stråtenbo efter jobbet. Där var det tårta för Albin som fyllde 12 år och hade haft skolavslutning samma dag, skönt för han! Jag sov kvar där på natten.

Ikväll blire lite party hemma hos Jessika och Tommie, det är väl inte det bästa för min magen, men jag har ingen lust att sitta hemma och häcka själv heller..
Pelle är ju kvar i Sthlm den här helgen, dom har utbildning och sen Tallinn-kryssning med jobbet. Jag får inte se älsklingen förräns nästa torsdag, snyft..

lördag åker jag hem till stationen och fixar inför Avesta utställningen som är på söndag. Hundarna ska badas och det ska fixas matsäck! Mamma följer med som sällskap. Doris har varit sämre att äta igen så hon ser väl inge vidare ut och hon kommer säkert att få nedslag på det. Dolly ser ju ff ut som en barracuda i munnen med sitt underbett och inkastade tänder men det ska bli kul att träffa lite bekant fralla-folk iaf!

Ha en bra helg!

Kram

Inga kommentarer: