söndag 7 juni 2009

Behöver fler timmar på dygnet...

Suck, är lite less på att aldrig hinna med allt som ska göras.. Det är så mycke inbokat hela tiden, tror det är nåt varenda helg fram till slutet av juli nu. I veckorna får man ju inget gjort heller, bara jobb och Pelle är i Sthlm.. Jag har inte ens hunnit planterat blommor och gjort lite fint härhemma på balkongerna och ute. Slut på tjurandet för idag..

Hade iaf världens bästa morgon i morse! Pelle gick upp tidigare (som vanligt), han väckte mej vid tio och då hade han gjort eld i kaminen och dukat fram frukost vid brasan, omelett, bacon, the och mackor. Älsklingen då..

Vad har hänt annars då.. I onsdags stannade jag till vid S-O på vägen hem så hundarna fick leka lite. Dolly uppför sej riktigt bra nu och la sej t.o.m med för syster Barbro!

Jag var ledig på torsdagen, tvättade och diskade på f.m sen åkte jag till Avesta och visade upp min bil för Dalarnas Försäkringar eftersom jag missat att förnya försäkringen efter nybilsgarantin har gått ut, suck.. Efter det åkte jag förbi hos Malou, Jeppe och lilla Zigge. Där fick jag pannkakor och fick snacka lite skit. Det vräkte ner regn hela dan så det blev ingen längre prommis med hundarna heller, Doris VÄGRAR gå när det regnar. Dolly bryr sej inte och härjar på som vanligt!
När Pelle kom hem gjorde vi egna langos, dom blev supergoda!! Säg till om ni vill ha receptet, det var enkelt och som sagr supergott..

I fredags efter jobbet var vi några tjejer från Vikmanshyttan/Hedemora som käkade på krogen uppe i byn och firade Annika som fyllde 30 idag, GRATTIS Annika!

lördagen började jag med att hjälpa Pelle att packa svamp, då dom har fått in en beställning på torkad trattkantarell. Han la 10g i varje ask och jag satte på lock.. På måååånga askar..
Sen firade vi Annika en gång till uppe i folkan då hennes svärmor Elsa hade fixat med en trevlig överraskningsfest! Det var tipspromenad och supergod smörgåstårta och fika. Efter det handlade vi sen gick jag på prommis med hundarna och Pelle åkte och spelade poker.

Idag började vi med att packa lite mera svamp. Sen åkte vi till Borlänge och hämtade ett bord vi köpt av systerdotter Maja, vi pasade på att hälsa på Maria med frallan Roffe när vi var i krokarna. Svängde även förbi Steffi och Joel på väg hem och kollade in deras dammbygge, det kommer att bli riktigt fint när det är klart!

Nu har vi lagat tre olika maträtter som ska räcka till matlådor till mej och Pelle-mannen hela veckan. Ekonomin är inte den bästa just nu så det blir billigast så!
Jag blir i Borlänge hela veckan, får se om jag hinner uppdatera nåt.

Är oxå sur över att minnet är fullt på min hemsida, kan inte lägga in en bild till! Måste göra en till tror jag så kan lägga över lite bilder där, eller äre nån som har en annan idé?? Orkar liksom inte och har inte tid att börja om från början på nåt nytt ställe.
Ha det!!


Här tar brudarna ett dopp i sjön!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilddagboken kan ju vara ett alternativ,så länkar du bara dit...Så söta dom är dina frallor..

Nutti sa...

Meen ååå vad skönt det ser ut att ta sig ett dopp i solen. Kram på dig stumpan