fredag 1 augusti 2008

Ihhh, en vecka har snart gått!!

Av semestern alltså..
Winnerbäck var kanon! Åsa kom hit och hämtade mej sen åkte vi in till Evelina i Säter. Där drack vi lite vin innan vi gick ner i Säterdalen. Hann höra lite av Magnus Krunegård, sen satte vi oss i öltältet och lysnnade på Miss Li. Vid nio började Lasse och vi ställde oss hyfsat långt fram. Han spelade mycket gammalt, bra tycker jag.. Stämningen var på topp och solen sken!
Före elva var det slut på det roliga och Pelle kom och hämtade mej och Åsa, vi var inte trötta så vi satte oss på altanen, tände lite ljus och åt lite lasange och snackade.
Doris skulle såklart sova med Åsa i soffan..

Vi vaknade vid tio igår och gjorde lite smoothie (ja jag vet att jag tjatar, men det är ju så gott!) och kaffe. Sen följde jag med Åsa hem till dom och vi gick till Aspan och lade oss. När det började mullra gick vi hem, sen åkte jag och kollade på Jessika och Tommies nya lägenhet i Bysjön. En kanonfin, stooor 3:a med uteplats, gräsmatta mot skogen, fräscha vitvaror, mycket förråd och fönster åt alla håll! Dom ska börja flytta in i helgen så man får väl hjälpa till att bära lite på lördag...
Igår kväll åkte jag, Pelle och Doris ut till en sjö mitt ute i skogen och badade, supernice! Det var helt tyst och lugnt och ljummet i vattnet. Men vi flög upp ur vattnet när nåt (en kräfta?) bet Pelle i lilltån, hahaha! Doris härjade runt och simmade runt lite på egen hand, knasboll...

I helgen ja, jag ska vara hundvakt åt m&p:s huskys då dom ska och hälsa på bekanta i Karlstad. Så det bli Borlänge för hela slanten i helgen. Cicci ska ha grillfest i mon kväll, så vi kikar nog förbi där. Ikväll blire nog lite hämtmat från Broken Dreams.. =)
På söndag när vi kommer hem måste jag packa för på måndag åker jag med kusinerna till Göteborg (närmare bestämt Tjörn) för att bo hos kusin Linda och hennes sambo Putte i några dar. Nice!!
Kommer hem på torsdag kväll, sen på fredag åker jag och mamma till Askersund där vi har hyrt en stuga för då blir det utställning lör-sön.

Så det blir nog inte så mycke bloggande framöver bara så att ni vet!

Ha en bra helg alla!

Inga kommentarer: