tisdag 10 mars 2009

Piteå & svensexa!

Har varit lite seg efter helgen och inte riktigt haft ork eller lust att uppdatera.. Det har varit kanonkul iaf, här följer en summering;
Jag klev på tåget i Hedemora på fredagen tillsammans med Mattias från DM i Falun. På tåget var redan Linnea från mitt jobb, Sandra från DM Falun och Johnny och Nadja från DM Mora (men det såg vi inte förräns vi klev av..)
På Arlanda käkade vi frukost sen blev det flyg till Luleå. Där blev vi hämtade med buss som skjutsade oss till Pite Havsbad där vi skulle bo. Jag och Linnea installerade oss på rummet som var jättefint med balkong och havsutsikt! Sen tog vi en öl i lobbyn tillsammans med Mora och Falun. Dom andra satt kvar men jag och Linnea testade äventyrsbadet som var lite fräschare än sist jag och Sofia var där. Men det var lite kallt för oss så vi hängde mest i bubbelpoolerna.
Sen gjorde vi oss iordning och käkade tacobuffé och drack några öl till. Men eftersom vi är så gamla och visa (!!) lade vi oss tidigt för att orka med lördagen.

Lördagen började med frukost på hotellet, sen busstransfer till Petfoods lager i Norrfjärden. Där var det lika välorganiserat och trevligt som sist vi var där. Vi gick runt på mässan och kollade in nyheter och erbjudanden. Vi hann med en skotertur oxå på ca. 45 minuter, det var kul! Men tacka vet jag hundspann, det är tyst och luktar inte lika illa... =)
Vi beställde lite grejor och käkade Souvas (renkött i pitabröd). Eftersom vi hade varit på mässan sen tio så kände vi att vi började bli klara vid tre så vi delade på en taxi tillsammans med Mora och Falun tillbaks till hotellet.

Jag och Linnea bänkade oss under sol-lampan inne på badet, det var en liten inhängnad med typ tio solstolar där man fick sitta i en timme max. Det skulle motsvara 30 minuter ute på högsommarn. En öl blev det såklart i solen, det var superskönt och en massa fnitter blev det oxå när jag kom på att jag glömt att raka benen, shit, värsta apan ju!! Efter en timme var vi röda som tomater i fejjan och vi skyndade oss upp på rummet för att fixa inför kvällen. På kvällen blev det middag, underhållning och mingel med alla zoo-folk som var där. Vi avslutade med efterfest på vårat rum tillsammans med våran säljare, Mora och Falun och vi fick många goda skratt, hihi...

Mindre pigga var vi på söndagen, men vi masade oss till frukosten, sen buss till Petfood igen. Där satt vi mest och softade (och drack cola..) eftersom vi var klara med allt, tills vi fick skjuts till Luleå och flyget hem. Var hemma vid fem och blev hämtad av Erna eftersom min käre sambo inte var körbar efter lördagens bravader..
Pelles kompisar hade fixat svensexa för honom på lördagen och dom hittade på en massa bus. Bl.a fick Pelle brottas mot sin bror, vilken syn, hahahahha...

Pelle är förresten arbetslös fr.o.m i morron, han blev varslad för ett tag sen. Så får se om det dyker upp nåt byggjobb framöver annars blir det knapert för oss eftersom han inte får full a-kassa, grrr...

Här kommer lite bilder från helgen;

Utsikt från hotellrummet

Middag på fredagen; Mattias, Sandra, Linnea, Johnny och Jocke (skymd).

Utanför Petfoods stoooora lager, ny logga oxå!

Sooool!!!

Sandra & jag

Pelle i brottardräkt =) Det är min blivande man det!!!