söndag 22 mars 2009

Äntligen ledig!

Jag vaknade kl. nio med en hund på vardera sidan, varmt men mysigt! Sen gick jag ut och rastade hundarna medans Pelle gjorde iordning frukost.

Igår, lördag, jobbade jag 10-14. Doris syster från Vansbro kom in och hälsade på med sina ägare på jobbet. Hon är så lik Doris både i kropp och sätt. Hon har bara ett öga eftersom hon blev klöst av en katt som liten och fick operera bort ögat. Men hon är lika glad och sprallig för det!
Jag köpte med mej BK hem sen gick vi på promenad med hundarna. Vi träffade på Kari med Lagottorna Malla och Oskar så dom fick leka lite, sen tipsade Kari oss om en runda som hon brukar gå. Den tog en timme ungefär och gick först längs en skogsväg, sen längs en skoterled (som ff gick att gå på..) sen kom man ut på ängarna vid Utah. Därifrån gick man på grusvägen tillbaka. Hundarna tyckte att det var kul att gå på ett nytt ställe och Dolly blev inte det minsta trött, shit vad den hunden har energi!!

När vi kom hem fick hundarna öva på att vara ensamma hemm medans jag och Pelle åkte in till H:et och handlade lite gott till kvällen. Det blev plockamat och ett glas rött till Robinson. En Irish Coffee blev det oxå, sen somnade vi ovaggade!

Nu ska jag kolla lite bloggar, sen tänkte vi ta en promenad upp till Anders och Kristin och kolla hur det går för dom med renoveringen av övervåningen.
Vi ska in till stan och gratta Zigge lite senare, han blev hela 1 år i går!! Förhoppningsvis ska jag till Marko på e.m och äntligen göra klart min tatuering på armen..

Tjo!

1 kommentar:

Nutti sa...

Lika! Vi körde också Robinsson och plockmat, så mysigt! Ses imorgon. Kramis