torsdag 26 februari 2009

Kommer ej på nån rubrik...

Då var det en ledig dag igen då, sköööönt! Jag och tjejorna tog en liten sovmorron, Pelle rastade Dolly innan han gick till jobbet så att hon skulle hålla sej extra länge..
Jag plockade lite härhemma på f.m och tvättade ett par maskiner. Vid tolv tog jag bilen upp till Erna och så tog vi en promenad med hundarna i det härliga vädret!

Förresten så höll Doris på att skrämma slag på mej innan vi åkte; Dolly tycker att det är lite läskigt att gå nerför trappan hemma, så jag släppte ut Doris sen gick jag tillbaks in och lockade på Dolly (som stod och tjöt längst upp..) med lite godis så hon lär sej att gå ner nångång.. Efter lite lockande så gick hon iaf halvvägs själv och när vi kom ut var Doris spårlöst borta.. PANIK!! Järnvägen och vägen for igenom mitt huvud, sprang först ut till j-vägsspåret, men inget spår av Doris. Sprang runt på andra sidan huset (med Dolly i hasorna), inget spår. Tillslut ser jag henne låååångt borta rullandes i snön, helt crazy.. Hon tyckte väl att jag ägnade för mycket tid åt Dolly så hon satte av på egna ben, toktjejen.. Puh!

Vi drack lite kaffe hemma hos Erna och nu är jag hemma igen. Kom på att jag kanske skulle äta nåt, hittade en tetra med Go green kikärter i citron och örtdressing som jag sitter och skedar ur direkt ur frp vid datorn, vaddå ungkarlsvarning! Beroendeframkallande gott är det iaf!

Nu ska jag dammsuga här hemma, sen ska jag möta upp Pelle vid Ica kl. 16 för storhandling. Sen blire nog bara att slappa hela kvällen.
Jag var förresten hem till Jali igår kväll, nu har hon börjat sytt i det riktiga tyget till klänningen, den kommer att bli kanonfin och är kanske klar nästa vecka, tjoho!!
Nedan en bild på flickorna tagen för nån vecka sen när dom ligger och myser framför kaminen, bilden är INTE arrangerad!



Puss & Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!
Sötis bild då...
Jag har åckså anmält Petrus till utställningen i Ludvika!
Spännande...
Härlig sönda kväll!
Lena