måndag 2 februari 2009

Sicket väder!!

Strålande sol och gnistrande snö, men lite för kallt för lill-skrotan, så jag och stor-skrotan ska ta en långpromenad när husse kommer hem från jobbet. Är förresten ledig idag efter jobb hela helgen, nice!
I lördags efter jag kom hem från jobbet gick vi en kort vända runt Jälkarbyn så Dolly oxå kunde följa med. På kvällen åkte vi hem till Klubba med familj och kollade på tv och åt en massa onyttigt. Hundarna lekte med Isak och Robin. Bästa kommentaren sa Isak till Pelle; "Du har ju inge hår, jag har ju t.o.m med hår än du har!" hahahahhahhahhhahhhahaa.....

Jobbade med Steffi igår, söndag, och vi hade fullt upp hela tiden, puh. Lite drygt när man bara är två och man känner sej otillräcklig ibland eftersom man inte kan lämna kassan obemannad och en massa folk står och väntar på att få hjälp med fiskar t.ex..
På kvällen lyxade jag ochPelle till det med en gratinerad hummer, men en liten hummer blir man ju inte mätt på så vi gjorde även bakad potatis med skagenröra och vitlöksbröd med mozzarella.. Gött som körv vill jag lova!

Fralladamerna har precis smällt i sej varsin stoor portion av RC torrfoder och Klass köttkross. Det verkar gå hem, hoppas det håller i sej nu. Vid ett ska vi åka in till Malou och ta med oss lite sallad från fiket och hänga med henne och Zigge ett tag.

Grattis till Jens förresten som vann 8-spanns klassen på Polarhundsmästerskapet i helgen. Nu kör så då det ryker på SM i helgen oxå.. Vi hejar på dej!

Damerna ligger och drar sej i sängen..

Inga kommentarer: