onsdag 2 april 2008

Line är på besök..

Syrran och Björn är i Budapest så jag är hundvakt åt deras ena hund Line. Hon är världens goaste och menlösaste hund, det finns nog ingen snällare.. Hon är hälften labrador och hälften border collie/bearded collie. Hon ser ut som en flat med lite strävare päls ungefär!

Syrran kom förbi med henne vid jobbet när jag slutade, när vi kom hem gick ja en prommis med hundarna i det sköna vädret. Dom lekte litegranna, eller Doris försökte leka hela tiden, men Line tycker att hon är lite barnslig.. Men lite busrusningar blev det allt!
När vi kom in så lade Line beslag på Doris tuggben, Doris såg helt bestört ut, hihi.. Idag har dom varit med på jobbet bägge två och på lunchen gick vi som vanligt till parken med Linnea och schäfer-Tor. Line och Tor lekte och ingen brydde sej om lilla Doris, stackarn, såg ut som hon sa: men jag då, titta på mej, lek med mej!!
Jobbet flöt på bra, vi fick mycket gjort, nu är det rent och fräscht på golven iaf!

Efter jobbet var det avslutning på valpkursen, promenad runt Sportfältet. Vi var 8 st som var med tror ja. Vi fick öva att gå i grupp och "störa" varandra på olika sätt. Mycket folk i rörelse, andra hundar och cyklar var oxå bra träning. Det gick bra trots att jag hade både Doris och Line att hålla reda på. Det har varit en givande kurs, nu är det bara att öva på på egen hand!



Nu är jag supertrött, vi sitter och väntar på att DHL ska komma med våran köksfläkt, sen blir det en dusch och sängen!



Gonatt på er!



Line & Doris (taget vid jul)

Inga kommentarer: