fredag 4 april 2008

Livat värre!

Jag har inte hunnit gått nån långpromenad med hundarna efter jobbet idag så nu är det fullt ös härinne, puh.. Den lilla turbo-köttbullen Doris klämde först i sej Lines mat som tydligen är MYCKET godare än sin egen trots att det är samma märke och nu jagar hon stackars Line runt runt. Line försöker fly upp i soffan till Pelle!

I mon e.m åker vi och Pelles bror med fru ut till Dala-Husby Hotell där vi ska sova över, äta 7-rätters avsmakningsmeny, dricka champange, bada bubbel och bara mysa. Doris får följa med då det inte passade med nån hundvakt, Line kommer att hämtas upp på jobbet av en kompis till syrran.
Så jag lär väl packa iordning vad jag ska ha med mej nu eftersom vi åker direkt jag kommer hem från jobbet i mon. Det här neranför är vad vi ska njuta av i mon, vissa rätter låter lite mysko, men utlåtandet kommer på söndag!

MENY DALA-HUSBY
DRYCKESMENY

Kalixlöjrom med gurka, ostron & rågbröd
Castillo Mont Blanc Cava BrutBodegas Concavins, Katalonien

Rimmad pilgrimsmussla med morotsjuice, ingefära & frusen gräddfil
Riesling Réserve 2005Eschbach-Dornstetter, Alsace, Frankrike

Dalälvsgädda med kallrökt strömming, rom & pepparrot
Firesteed Pinot Gris 2004Firesteed cellars, Oregon, USA

Smörstekt västkustkräfta & stekt bröd med vitsås, Jarlsbergost & dill
Sersesin Sauvignon Blanc 2006Seresin Estate, Marlborough, Nya Zeeland

Stekta rotfrukter med hasselnöt, brynt smör & Liss-Ellas grova senap
Bourgogne 2005Domaine Bernard Moreau et Fils, Bourgogne, Frankrike

Kind & lägg från ekologisk lamm, med pumpa
Bouquet de Garrique 2005Domaine de Caillou, Côtes du Rhône, Frankrike

Hallonsorbet med vaniljyoghurt
Spätburgunder 2004
Biegler Müller, Rheinhessen, Tyskland


Va fan morsan, Line har snott mitt tugg!


Line har klämt ner sej i Doris Biabädd, 50*60cm..

...och Doris fläker ut sej på Lines fäll..

Ha en bra helg vänner, för det ska iaf jag ha!

Kram

Inga kommentarer: