torsdag 24 april 2008

Hektisk vecka..

Puh, den här veckan har det varit fullt upp..

I måndags jobb 7-16, sen grejade vi i köket fram till åtta eller nåt.
Tisdag jobb 7-16, syrran Åsa kom med Pim-Pim till jobbet till ett, mamma&pappa var på kryssning så vi turades om att vara hundvakt. Då Åsas hundar behandlas mot noskvalster så kunde hon inte ha P-P och Hope hos sej. Efter jobbet åkte jag upp till Medväga och matade huskyna, sen gick jag en vända med Doris och P-PLastade in dom i bilen, där dom fick vara medans Erika på Novakliniken färgade och vaxade mina bryn och fransar. Hämtade upp en kycklingrulle på Valentino och åkte upp till Medväga igen eftersom jag skulle sova kvar där. Åsa, Linnea och Albin kom förbi på fika. Doris och P-P härjade runt och helt plötsligt var Doris superhalt på ena frambenet. Antagligen hade hon sträckt eller stukat till det för dan efter var hon bra igen, puh..
Upp tidigt och matade huskyna, sen åkte jag till jobbet till 9. Åsa var med P-P och Hope fram till ett då hon kom med P-P till jobbet och vi åt sushi. Hope fick vara kvar i Medväga.
Jobbade till 18, sen var det bara att åka upp till Medväga och mata huskyna en sista gång, Åsa hämtade m&p på stationen och jag och Dorran åkte hem, trötta...

Idag har jag varit ledig, sov till nio, sen åkte jag och Doris in till H-mora och mötte Malou som hade varit på BVC med lille Zigge. Vi tog en glass på stan och snackade lite. Åkte hem vid ett och började måla kökslådor ute på balkongen. Fick ta många pauser för det var hett i solen! Stod i linne och målade, underbart!! När Pelle kom hem åkte vi och köpte thai sen målade vi sista lagret vit färg på väggarna samt satte tillbaka alla målade köksluckor.

I mon ska vi och Åsa med familj hem till m&p på middag. Mamma har fyll 65år och gått i pension så vi ska fira henne. Jag och Pelle sover kvar där så vi kan dricka lite, sen ska jag jobba på lördag, det är hundens dag på jobbet så det lär bli mycke folk!! Jobbar på söndag oxå, sen ska vi försöka göra så mycket som möjligt i köket oxå, börjar lessna på att ha v-rummet som kök..

Nu äre natti.. Ha det!!

Inga kommentarer: