måndag 31 mars 2008

Är det kanske våren som är på g??

Oh vad varmt och skönt det var ute nu! Jag och Doris har varit ute på promenad i det härliga vädret, jag är ledig idag, solen tittade fram ibland och då blev det nästan för varmt, man är ju inte riktigt van...

Ska väl berätta om den hemska lördagnatten oxå..
Jag var ju hemma själv för P var ute och roade sej, jag försökte sova lite på soffan, men fastande i en film och vid två drog jag fram klockan och vips var den tre.. Tänkte att nu MÅSTE jag försöka sova eftersom jag skulle upp vid åtta och ni vet hur det brukar gå att tvinga sej själv och sova.. Lyckades slumra till lite och då ringde P och ville ha hämtning i H-et, det vara bara och åka iväg, helt yr i bollen.
Han hade med sej en annan karl som bor en bit bort från oss så jag skjutsade hem honom sen fortsatte vi hemåt på lilla grusvägen i byn. Där mitt på vägen ligger det en grävling som nån antagligen kört på och lämnat, fy fan! Han levde men kunde inte gå, antagligen var ryggen bruten. Jag kunde inte lämna den och var ska man ringa?? Vi har ju ingen Animal Police här i Sverige så jag bad P slå ihjäl den.. Vi letade fram rattlåset och sen var det var det bara att blunda, usch och fy, jag mår illa när jag tänker på det. Värst för P, men tillslut (ni vet hur sega grävlingar är) dog den och blev befriad från sina plågor. Ja usch, jag vet att det är ditt favvo-djur Linnea.. =( Vi drog in den på sidan och åkte hem.
Väl hemma duschade P, han kände nog sej rätt äcklig och jag försökte somna igen.. Pelle började snarka, och Doris låg i sin bädd och drog lite mindre timmerstockar, men ändå.. Låg och tänkte på den stackars grävlingen samtidigt som dom andra förde oväsen, fick tillslut nog och la mej på soffan och somnade vid sex.
Upp vid åtta, mindre pigg, gjorde iordning ett stooort glas kaffe så jag skulle piggna till!

Vid halv tio träffades vi i valpkursen utanför Willys i Borlänge, vi skulle ut på miljöträning. Vi (och hundarna!) gick i gallertrappor, balansgång och tränade passivitet. Doris var kanonduktig, lite läskigt att gå i den stora spiralgallertrappan, helst när hon råkade fastna med tassen, men det gick bra ändå! Det var en mycket nyttig träff och på onsdag ska vi gå ett varv runt Sportfältet med valpkursen som avslutning.
Efter kursen var det bara att åka till jobbet, jag jobbade med bossen och det rullade på, inte så mycket folk men en hyfsad kassa!

Åkte förbi ATA på vägen hem, åt pizza sen däckade jag i sängen och sov några timmar, helt knäckt! Pelle var bakis och var seg han oxå.

Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen, Pelle kommer snart hem från jobbet så vi kanske hittar på nåt då.

Bye, bye!

1 kommentar:

Nutti sa...

Men usch och fy vilken jobbig natt du hade. Hemskt när folk bara sticker fast dom kört på ett djur. Hur tänker dom egentligen?! Kan dom med gott samvete somna på kvällen?! Tänker dom inte alls... Jag fattar inte hur vissa är funtade. Din stackare som bara fick slumra i två timmar. Kram på dig