måndag 28 april 2008

Måndags-ledig..

Har varit ledig idag eftersom jag hade jobb-helg.
I fredags var det kalas hos m&p, Pelle kom till jobbet när jag slutade sen åkte vi upp till Medväga. Det var vi, syrran med familj (men utan hundar p.g.a noskvalster..) och m&p såklart!Vi fick en välkomstdrink på altanen med snittar som tilltugg, mumsigt! Sen bjöds det på mexicansk gryta med tillbehör, kanongod. Efter maten blev det en sedvanlig pilturnering ("killer"), gissa vilka som vann.. Jag och älsklingen såklart!!
Tårta och kaffe blev det sen. När Åsa och dom åkte hem gick vi och la oss, jag och Pelle i gästrumet, Doris var trött efter att ha busat konstant med Pim-Pim..

Upp vid halv åtta på lördagen och åt frulle. Åkte till jobbet till nio eftersom det skulle förberedas lite inför Hundens dag som var i lördags, och vilken dag sen... Har nog aldrig varit med om nåt liknande, den slog jul-ruschen med hästlängder!! Hundar och folk överallt, i butiken hade vi en fotograf samt Tessan från Iams/Eukanuba, på Sveatorget hade Dala Hundservice uppvisningar och workshop, fler representanter från Eukanuba m.m.
Var helt utpumpad vid två, då hade den värsta ruschen släppt, men vi hade öppet till tre. Hann ta kort på Doris innan vi öppnade, får se om några veckor om bilderna blev bra. Pelle tog med Doris hem efter det, tur för jag hade inte hunnit rasta henne nåt..

När jag kom hem grejade vi lite i köket, vi röjde ut alla målargrejor och Pelle fräste en ränna för elkabeln till köksön och satte upp stommen till densamma. Sen åkte vi hem till Larsson och Maria och grillade, Doris försökte sätta deras boxer Kelsey på plats, utan resultat.. Vid tio åkte vi hem och la oss, jag var kanontrött efter den dan!

Jobbade med chefen på söndagen, vi hade ganska bra med folk. Stannade till hos Anna innan jag åkte hem, hon hade kvar smörgåstårta efter sin 30-års fest dan innan som hon ville bli av med! Den var smarrig och jag blev kvar där en timme och fick en rapport om kvällen.
När jag kom hem hade Pelle fixat klart med kabeln till köksön, så vi dammsög och torkade golvet. Sen målade vi med grundfärg, ikväll blire första lagret med svart färg. Vi åkte och storhandlade oxå, gjorde baguetter med grillad kyckling och potatissallad på kvällen.
Färgen luktade hemskt starkt så vi stängde in oss i sovrummet och kollade på film, jag vaknade inte förräns elva i morse, helt tung i huvet av färgen, isch..

Åt frukost och gick sen en långprommis med Doris, nu har jag setat vid datorn och grejat lite, betalat räkningar och anmält till Avesta-utställningen i juni.

Längtar till köket är klart så vi kan börja fixa iordning balkongen, olja in utemöblerna, bära upp gasolgrillen och plantera kryddor och blommor.. (men det kanske är lite tidigt än..)

Kram på er!

Inga kommentarer: