lördag 29 mars 2008

Utställning och tråkig ensam-kväll..

Ja idag var det alltså dags för utställningen i Ludvika. Vi åkte hemmifrån vid halv sju i morse, Pelles mamma Erna hängde oxå på. Var framme i Ludvika vid halv åtta, utställningen började nio och vi skulle in näst först i våran ring så vi hade gott om tid att hitta en bra plats och låta Doris titta av sej lite. Utställningen var i ishallen och vi bänkade oss på läktaren där vi hade bra koll över alla ringar och åt medhavd frukost.
Det var fem frallor anmälda, Doris, hennes halv-syster Frida och en okänd fralla från Ludvika i valpklass, Roffe i öppenklass hanar och Stig-Oves Qrissy i öppenklass tikar. Doris skötte sej som vanligt bra i ringen trots att jag hade glömt favvo-godiset.. Hon blev 2:a bästa valp efter Ludvika-frallan, fick jättebra kritik igen(har skrivit in den på hemsidan), men vi gick ju inte vidare, det gör ju bara den första. Då var vi alltså klara, vi satte Doris i buren och gick runt och kikade lite, träffade en del bekanta ansikten. Roffe blev BIR, hoppas att det gick bra för honom i grupp-finalen!
Vi käkade lunch på grillen sen hem igen.
När vi kom hem tog vi en liten gubbvila alla tre i sängen, men sen gick vi ut på promenad, när vi kom hem lagade vi kycklingsallad.

Nu har jag skjutsat Pelle till H:et, han ska på fest i isracinggaraget, det är flera band som spelar och billig bar, det hade vart skoj att gå dit om jag inte skulle jobba i mon plus att det är avslutning på valpkursen på f.m plus att man vrider fram klockan inatt, glöm inte det!!
Så jag åkte och handlade lite snask på Ica, sen åkte jag förbi Malou en sväng och nu är jag och Dorran alldeles ensamma i stationen, känns lite kusligt. Jag vet att jag är fånig men jag är lite rädd för att vara själv här på kvällen och natten... Men husse måste få ut och roa sej själv nångång han oxå och det var evigheter sen han var ut med sina kompisar i H-mora!

Nu ska jag bänka mej i soffan och kolla om det går nån film..

Ha det gött!

1 kommentar:

Nutti sa...

Vad skoj att det gick bra på utställningen, och att Doris fick fin kritik. Jag tycker det är skönt att vara själv hemm, men inte för ofta, då blir det långtråkigt. Kramen