lördag 22 december 2007

Dan före dan före dopparedan..

Har jobbat idag, åkte med Malou till Borlänge i morse. Vid två kom Pelle och lämnade in Doris på jobbet för han skulle på kupolen och julhandla med Jeppe.
Vi fick lunch av chefen så jag och Linnea skyndade iväg till Coco Thai och åt jättegott, jag åt stora räkor med gul curry och kokosmjölk, mums.. Sen tillbaks till stressiga jobbet! Det var mycket folk i fredags, lite lugnare idag. Får se hur det blir i mon.
När jag slutade kom Pelle och hämtade upp mej och vi åkte till Ica Maxi och handlade, Doris var jätteduktig och satt i bilen, fast vi handlade hemskt länge tyckte hon! Fick en vågtång av älsklingen som tidig julklapp, *love u*!
Det fanns såklart inte allt till julbaket, så jag fick springa in på Ica i Säter och köpa nougat och pepparmintsolja, suck..
Kom hem och började göra julgodis, det blev nougat-mandelmassebollar med choklad, mintkyssar och två sorters puffat ris-russingrejs!

Efter det åkte vi hem en sväng till Malou och Jeppe som hade glöggkväll. Nu håller jag på och kokar ris till korv stroganoffen som blev över sen igår och Pelle håller på och målar på en tavla av Carros syskonbarn som hon ska ge bort i julklapp. Efter den sena maten blire paketinslagning. Sen sängen!!!

Jobbar i mon och direkt efter det ska vi till m&p och fira julafton dan före med syrran och ungarna eftersom dom ska vara hos sin pappa på julafton.
Sen ledig i tre hela dar jippie!!!

*****Ha en riktigt underbar jul!!*****

1 kommentar:

Nutti sa...

GOD JUL!

Ha det så himla mysigt nu, så ses vi på torsdag.

Stor kram