måndag 7 september 2009

Utställning Högbo Bruk-Sandviken

Igår var det ju dags för utställning igen, jag ställde bara Dolly denna gång då jag inte tycker att Doris är redo för öppenklass än.. Hon behöver mera massa (läs fett..)!
Vi var ett stort gäng från Borlänge med omnejd där, kul! Dollys systrar Skorpan och Barbro var där och gick i juniorklass tillsammans med Dolly. Alla 3 fick 1:a i kvalitet, i konkurrensen blev Skorpan 2:a med CK, Dolly blev 4:a och Barbro reserv. Jag tror deras uppfödare Stig-Ove var rätt nöjd med det! Vann klassen gjorde tiken som blev BIR senare, en jättefin tik..
Jag är riktigt nöjd med den italienska domarens kritik, den finns HÄR på hemsidan.
När frallorna var klara gick vi runt och kikade på lite andra raser och på vad som såldes.


Vi skjutsade hem Erna som oxå var med, sen åkte vi direkt till Västerfärnebo dit Pelles pappa med fru har flyttat. Där var det fika eftersom Jorma fyllde år.

Sen åkte vi hem igen efter att ha handlat och tankat.. Var megatrött och hade världens skallebang. Vi gjorde mat och eldade skräp sen försökte vi kolla på film men vi jag somnade som en stock i soffan.

Nu är jag hos m&p och är hundvakt eftersom dom är på kryssning tills på torsdag. Jag och syrran ska hjälpas åt med hundarna. På dagarna får Pim-Pim vara med mej på jobbet och Åsa får ha Hope hemma hos sej. Dom andra huskyna bor ju i hundgård och ska matas morgon och kväll. Det blir lite krångligt men man lär ju ställa upp så man för hundvakt själv om man behöver!

Nu ska jag kolla på lite TV, sen ut och rasta hundarna och sen sängen!

Tjo!

1 kommentar:

Lena sa...

Hallå!!
GRATTIS till "söta" Dollys placering!!! Superkul :-))
Den här Dommaren gillade jag åxå! sympatisk likssom! och Petrus fick såå fin kritik!!
Han verkade gilla små frallor...
Ja gösses så nöjs Stig Ove måste vara med sin uppfödning!! riktiga "godingar" :-))
Kikar in på torsdag på ditt jobb, och kollar om selen jag provade igår, har kommit in, i rätt st...
Vi ses! Kram! /Lena