tisdag 19 maj 2009

Pissväder!

Jag har precis varit ut med hundarna på lunch-promenad. Det blev en kortis för det vräkte ner.. Dom har fått varsitt regntäcke, men ingen av dom tycker det är speciellt roligt att vara ute i regn i synnerhet Doris! Nu har hon världens fnatt här inne i p-rummet, tror hon försöker springa sej torr eller nåt..

Igår sov jag i Stråtenbo hos syster och co och även inatt. Vi åt kycklingwok sen tog vi en promenad med hundarna.
Dolly är i nån trotsålder (har ett svagt minne av att Doris hade nån sån period runt 6 månader oxå), igår gjorde hon det mesta man inte fick göra; åt bajs, åt en knapp, jagade katten, åt på Albins gossedjur, retade dom andra hundarna och härjade runt på Åsas nysådda gräsmatta och vägrade komma.. Jag vet inte hur många ggr jag fick torka av henne då hon var mer brun än gul.. Ja hon var billig igår den lilla satungen!
På natten tänkte jag att dom skulle få sova i nya canvasburen så det inte skulle bli så trångt i sängen men halv fyra i morse bestämde sej det lilla odjuret att hon inte ville det nå mer. Så hon fick komma upp i sängen till mej och Linnea (och Sheila) medans Doris låg kvar och snusade snällt. =)

Helgen var trevlig, i lördags röjde vi lite hemma sen hämtade jag Linnea i Säter vid tågstationen, sen lagade vi god mat som vi åt ute på balkongen. Vi gjorde oss iordning sen åkte vi till Avesta med Anna och Malin. Doris och Dolly fick åka upp till Erna.
Tattoo-mässan höll på att stänga när vi kom så det var inte så mkt att se. Marko var där och tatuerade en kille på låret. Vi gick och satte oss på Annas föräldrars affär och förfestade lite, Elin kom oxå efter ett tag.
Sen gick vi ner till Älvan, som ligger jättefint nere vid Dalälven. Där var det rockklubb och bra drag! Inge folk man kände, men det kan va skönt ibland. Sen körde Anna hem oss och jag, Linnea och Elin satt uppe med tända ljus och rökte cigg och sjöng visor till småtimmarna, haha!

söndagen var det ju kanonväder och vi satt på balkongen och käkade frukost innan jag åkte och hämtade hundarna. Sen skjutsade jag Elin och Linnea till Säter och gjorde inte så mycket mer den dan förutom att åka in till H:et och köpa pizza på kvällen..

Nu ska jag kolla lite bloggar innan det är dags att jobba fyra timmar till, tjoflöjt!

Inga kommentarer: