tisdag 20 januari 2009

Vaccinering

Då var det tisdag och vi ska till veterinär Torkel i Säter och vaccinera lillen ikväll. Doris har varit med mej på jobbet idag och Dolly har varit hos Erna så nu är det full fart här hemma! Pelle håller på att laga lite kvällsmat, det blir falukorv med ägg och stekt potatis.

En mkt positiv sak med mitt jobb är alla underbara valpar som är in hela tiden.. Igår var det in en Engelsk Bulldogg valp, Roger (!), på 11 veckor. Görsöt, knubbig och lite fundersam på vad han hade hamnat. Samma dag kom det in en Miniatyr Bullterrierhane på 9 veckor tror jag. Helt vit med svart runt ena ögat, oxå supergullig. Idag var Lena in med deras nya fralla-pöjk, lilla Petrus! Han var oxå jättesöt och måste snart få träffa vår Dolly och busa lite.. Vem vet, det kanske blir kärlek därimellan?!!

Nu ska jag försöka få mina kräsna fralla-damer att äta lite kvällsmat, wish me luck!

I mon kväll ska vi gå på Broken Dreams med jobbet och fira min födelsedag, kul och GOTT!

Kram på er

Inga kommentarer: