söndag 18 januari 2009

Helgen som swischade förbi...

Igår jobbade jag 9-14, eller närmare 14.30 blev det eftersom det verkar vara svårt att förstå att vi stänger 14..
När jag kom hem tog jag en promenad med Doris medans Dolly-Polly fick vara hemma med Pelle. Sen hämtade vi pizza och åkte hem till Malou och Jeppe där vi tillbringade kvällen. Vi spelade Guitar Hero World Tour (tror jag det heter, det med trummor och sång oxå..) ingen vågade sjunga (med lite sprit hade det nog gått, hehe..) men vi spelade på ändå! Doggarna var med såklart och slappade i soffan när dom inte gjorde sattyg..

I morse fick jag sovmorron och vaknade av en blixt i ögonen då Pelle fotade Dolly som sov PÅ mitt huvud! När vi käkat frukost åkte vi till Erna som fick passa pirayan medans vi tog en långpromenad i skogen och genom V-hyttan med Doris.
På e.m åkte vi till Norberg och hälsade på Jorma och Yvonne.
Nu håller vi (eller Pelle, jag sitter ju här, hm..) på att laga mat. Det blir lövbiff, potatisgratäng, baconlindade haricot verts, körsbärstomater och bea!

Jäklar vad det lilla krypet leker hårt, upptäckte idag att Doris har fullt med små skorvar på kinderna.. Dolly tar ju tag där och drar när dom leker. Men så jobbigt kan hon ju inte tycka att det är, för hon startar ju lekarna lika ofta som Dolly. Mammas stora skrota då..

Nä nu doftar det ljuvligt, måste kolla om jag kan hjälpa till med nåt..

Puss & Kram

Inga kommentarer: