fredag 18 juli 2008

Äckliga Party-animals...

...alltså fästingarna! (hehe, inte mitt påhitt, utan Pelles)
Det kröp en fästing på Line första dagen hon var här så det åkte på ett örthalsband PLUS fästing stopp-spray när vi går ut. Så har inte sett några fler på henne, jag hade däremot en krypandes på mej idag, blää!! Doris hade en i huvudet i morse, glömde bort att spraya henne igår. Drömde en mardröm härom natten att Line var täckt av fästingar, usch.. Jag har fobi för saker som sticker ut ur kroppen, helst om dom lever oxå!! Nog om dom äckliga små krypen!

Veckan som gått då, har jobbat alla dagar utom idag. Det har varit mycket att göra på jobbet, inte en lugn stund! Har haft Line med på jobbet, Doris har varit med Pelle. Har gått promenader på kvällarna och inte så mycket mer. Fixade ögonbryn och fransar hos Erika i onsdags efter jobbet.
Erna har fått komma hem från Falun nu oxå så idag har vi varit där nästan hela dan, hundarna har busat i trädgården med Ernas väninnas hund Malla, en lagotto. Vi fick lunch där och tog en promenad upp till sjön så hundarna fick bada och hämta pinnar i vattnet. Pelle fixade åkgräsklipparen och klippte gräset åt mammsen. Jag pyslade lite härhemma sen och nu har vi precis ätit en gratäng med zucchini, fetaost, kassler, färska örter m.m, mums!

Jag har råkat spillt på min kamera så den vill inte funka längre, grrrr.. Tar lite kort med mobilen så länge men orkar inte lägga in dom nu.

Jobbar lördag och söndag och är ledig på måndag, då blir det storstädning för min del om det inte är kanonväder! Ser faktiskt fram emot det, är det nåt fel på mej då????

Pelle börjar jobba på sågen igen på måndag plus att svampinköpet öppnar på måndag, så vi lär inte ses så mycket framöver.. =( Under en av mina semesterveckor kommer vi att kunna hitta på saker på dagarna iaf, för han tar tjänsledigt från sågen under augusti för att bara hålla på med svampen på kvällarna.

Nu ska jag lägga mej i TV-soffan, ha en trevlig helg alla som är lediga....

2 kommentarer:

Sussi sa...

Hatar också fästingar, stackars lilla Alva som råkade få en i sin analöppning. Det var ju inte det lättaste att få bort heller.

Puss puss!
/Sussi

Stolt Mamma sa...

Trevlig helg till dig med!KRAAAM!