måndag 3 november 2008

Stockholm

Jaha då var det vinter igen då.. Suck..

Besöket i Sthlm var superkul!
Vi tog ett tidigt tåg i fredags jag och Pelle, åkte i snigelfart i snön in till H-mora på sommardäck efter att vi lämnat Doris hos Erna. Med på tåget var Anna så vi satt och pratade så resan gick fort. Väl framme lämnade vi väskan i en bagagebox på centralen sen tog vi en vända på stan. Vi gick till Sivletto bortanför Medborgarplatsen, hur tuff affär som helst!! En liten, smal spiral-trappa ner i en källare och därnere är det massa 50-60-tals prylar och kläder. T.o.m frisör och verkstad finns det! Jag och Pelle köpte varsin De Palma t-shirt och en cool doftgrej till bilen..
Vi käkade lunch (räk/kräftsallad med avocado..) i saluhallen på Söder och hittade svamp från Dalasvamp där, kul!

Sen tog vi tunnelbanan tillbaks till centralen där vi tog en öl på O´learys medans vi väntade på att Carros tåg skulle komma. När hon kom gick vi på spritbolaget medans hon sprang och köpte ett par skor. Vi hämtade ut väskan och tog tunnelbanan ut till Midsommarkransen där vi skulle bo. Gjorde iordning oss och drack nån öl till.. Klockan 18 mötte vi upp Anna och A-K på Östermalm och åt på den libanesiska restaurangen Houmous. Vi tog in en massa smårätter, 14 st närmare bestämt och det var helt sagolikt gott!!! Inte så himla dyrt heller så det stället kan jag varmt rekommendera.. En helt sjukt bögig men jättetrevlig servitör fick vi oxå!

Efter maten åkte jag, Pelle och Carro tunnelbana IGEN ut till Fryshuset där konserten var. Vi kom precis när förbandet spelat klart och behövde bara vänta en halvtimme innan Disturbed körde igång. Det var fullsatt och konserten var konon, jäklar vilken pipa sångaren har.. Man fick ståpäls flera gånger..

Efter konserten tog vi en taxi ner på söder, närmare bestämt till Kellys såklart och efter lite köande så kom vi in där. Där var det trevligt som vanligt och vi träffade Spetan och Benny med tjej. Var där tills dom stängde, handlade mat och tog en taxi till lägenheten! En riktigt kul (men dyr) kväll!

lördagen var det ju kanonväder och Pelle plockade ihop medans jag och Carro gick och köpte pizza. Sen blev det buss hem för det fanns inga tågbiljetter. Vi var hemma vid 18 då handlade vi lite och hämtade Doris-Snoris sen åkte vi hem och bäddade ner oss i soffan och kollade på film.

Vi vaknade i bra tid på söndagen, efter frukost åkte vi upp till Erna och bör däck på min bil medans Doris rejjsade i trädgården. Sen åkte vi till Norberg och hälsade på Jorma och Yvonne, Doris och deras hund Rej fick leka lite oxå. Han är jättefin, en schäfer-collie korsning på 4 månader. När vi kom hem städade jag lite medans Pelle klöv ved och grejade med lite annat. Jag tog en prommis med Doris oxå innan det blev mörkt. Sen gjorde vi eld i kaminen, lagade mat och tog det lugnt. Doris ÄLSKAR verkligen när det är varmt, hon ligger utslagen framför kaminen och njuter...
Senare började Pelle känna sej hängig, ena örat svullnade upp (!!!!) och han fick ont i halsen. Så idag är han hemma från jobbet får se om han får en förkylning.

Nu är lunchen slut, men eftersom Doris är hemma med Pelle idag så hann jag ju med en ordentlig uppdatering!

Ha det bra i snöslasket!