söndag 12 oktober 2008

Mitt nya liv börjar NU!!

Åkte till jobbet lite tidigare idag, söndag, för att kolla mail, bloggar och så..

I fredags efter jobbet åkte jag och Dorran till Stråtenbo. Åsa gjorde varma mackor med svampstuvning (av trattisar plockade samma dag) mmmm....... Sen kollade vi på Idol och åt en massa snask. Efter Idolkollade vi på en film, "what happens in Vegas", den var ganska bra. Fatta att jag kommer att vara i Las Vegas om inte så länge och bli fru Henriksson, helt sjukt, hahahahaha!
Senare kom Linnea hem från jobbet och vi la oss i hennes stora dubbelsäng tillsammans med Doris och Sheila, myspys!

Lördagen började med jobb 9.45-14, sen kom Carina, Åsa, Linnea och Albin och vi gick och bowlade. Doris fick vara kvar på jobbet. Fan vad kass jag är på att bowla!! Åsa och Albin var bäst, men kul var det iallafall! Sen åkte vi hem till m&p och jag och Carina tog med oss Doris och PimPim på en promenad i kohagen längs älven. På kvällen blev det jättegod mat och lite vin. Doris fick sitta i buren mest, med lite lekpauser på gräsmattan ibland.

Jag sov kvar och blev väckt i morse vid nio för då var frukosten klar, vilken service! Mamma hade redan varit ute med hundarna.
Ja just ja, mitt nya liv ja.. Goa syster Carina firade min kommande 30-års dag med en rap(!!!) och presenter; hantlar, en träningsboll och lån av hennes motionscykel!! Så nu jävlar kan jag inte klaga på att jag inte har tid att träna för nu kan jag ju sitta hemma och träna samtidigt som Desperate Housewifes, hahahahahahaha!!!! Det var kanonbra, min syster kan hon och vill att jag ska vara i form till nästa Tjejvasan..

Nu väntar jobb med Steffi i fyra timmar, sen blire hem och mysa med älskling som förhoppningsvis inte jobbar så sent..
I mon är jag ledig, då lär jag väl inviga mina nya träningssaker, samt ta en promenad med Malou och tvätta lite kanske..

Ha det gött....

4 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Ja ni är så välkomna hit vilken dag ni vill!Jag är ju hemmafru numera, så jag är oftast bara hemma och dräller =)
Kul med Vegasbröllop!Önskar jag kunde hänga med och fira er, men troligtvis är jag hemma med TVÅ barn då och har fullt upp =)
Kram kram

Nutti sa...

Ett nytt liv ska jag också börja, så fort jag blir helt frisk från denna j**la förkylning. längtar efter lite jogging och powerwalk och hårda ridpass.

Lycka till! Kramis

Anonym sa...

Vaa??! ska du gifta dej??? Iså fall Stort Grattis!!!
Tusen Tack för komentarerna du hela tiden ger, de värmer...
Kram Kram

Sussi sa...

Jag vill också börja ett liv med träning på schemat igen :/
Nej nu får lillkillen komma ut så jag också får/kan. Blir så deppig och avundsjuk på alla som kan träna.

Kram kram!