söndag 14 september 2008

Rasspecial för SH i Bjursås

Tjolahopp!

Flytten av akvariet i torsdags gick bra men tog lååång tid. Började tömma ur det vid halv två, vid sju var jag tillbaka efter att ha installerat det hos Kerstin i Falun.

Jobbade på fredagen, på kvällen gjorde vi kycklingtacos och så gjorde jag iordning pajen vi skulle ha med på lördagen. (Pajen är supersmarrig, det är kräftstjärtar, kantareller, västerbottensost, dill och hummerfond i den bl.a...) Matilda hjälpte mej att laga mat, Pelle var på svamp-rundan. Hon älskar kräftor och drack t.om upp spadet, hehe!

lördagen klev vi upp supertidigt för vi skulle vara i Bjursås vid åtta. Chicki hade ställt upp ett Pro Plan tält där jag kunde ha grejorna (sålde lite grejor från Djurmagazinet), men det var mest Pelle som fick hålla koll på affärerna för jag var handler åt Jens från Älvdalen. Jag ställde bl.a ut hans tik Tia (Freja) som blev bästa tik vid förra årets rasspecial. I år nådde vi inte riktigt ända fram, men nästan... Hon blev bästa tik i bruksklass och 2:a bästa tik sammanlagt!! En fin tik det där, det var ändå över 170 huskys med. =) Jens ska vara riktigt nöjd, han vann även avelsklassen och en av juniortikarna fick CK. Håller tummarna för honom i vinter, för han är verkligen duktig med hundarna! HÄR kan ni läsa mer om Jens och hans hundar.
Mamma och pappa var oxå där, dom hade Hope och PimPim med sej och Doris hade fullt sjå med att vakta tältet och var väldigt sur för att jag gick runt med andra hundar hela tiden.. Hon har blivit riktigt svartsjuk efter löpningen, inte bra..

Efter utställningen packade vi ihop och åkte hem till m&p och böt kläder för vi skulle till Sifferbo och fira min kusin Magnus som fyllde 40 år, GRATTIS MAGNUS!! Där fick vi mat och tårta och träffade släkt jag inte träffat på ett bra tag. Doris och PimPim fick leka med Magnus foxterrier-valp Roffe, en kaxig liten herre! Vid åtta rullade vi hemåt igen och gjorde en tidig kväll med en film som jag somnade till som vanligt...

Idag, söndag, har jag jobbat med the Boss, det var lugnt och jag hann lägga in lite varor mellan kunderna.
I mön är jag ledig, då ska jag bara vara hemma och städa lite och gå långprommis med Doris. På kvällen börjar kursen jag och mama ska gå på hos Tina Fridh, det bli kul!

GRATTIS förresten Maria och Anders som fick en liten (stor!) pojk i morse, kramar till er..

Nu blev jag sötsugen, ska nog svänga ihop lite chokladbollar tror ja..

Ha det!!

Inga kommentarer: