onsdag 21 april 2010

Bilder!

Dolly, Ricky & Doris på språng i dom Värmländska skogarna!


Tänkte uppdatera hemsidan med bl.a kritikerna från utställningen, men det gick ju sisådär.. Google har ändrat en massa så jag jommer inte in på sidan så jag kan redigera. =/
Jag skriver in kritikerna här nedanför så länge, sen finns det bilder från Värmlandstrippen här: http://www.pixbox.se/usr_show_id170453_page0_order1.html



Forshaga Nationell, arrangör; Svenska Dvärghundklubben, domare; Karin Ögren, 24 anmälda frallor.
Dolly; "18 månader ungtik, feminint uttryck, behöver breddas både i skalle och nosparti, mkt vackra mörka ögon, välburna öron, passande benstomme till storlek, tillräckliga vinklar bak, bra päls och färg, rör sej bra från alla håll men en *** *** *** som behöver bli kraftigare som helhet både huvud, kropp och benstomme, inte helt svart pigment på nosen för dagen." 2kv



Doris; "2 ½ årig tik med feminint uttryck, men borde ha bredare nosparti och mer utfyllnad under ögonen, välburna öron, passande benstomme, tillräcklig bredd i front och bröstkorg, kunde ha en sundare svans, rör sej väl från alla håll, vacker päls och färg." 1kv 4kk



Vi åkte ju ner till Lena i fredags e.m, mamma och PimPim var med oxå. Hon bor typ två mil norr om Karlstad i ett jättefint, nytt hus med stor tomt. Hon har tre hundar; Ricky-Dansk-Svensk Gårdshund, Oskar-blandras och Sigge-Pointer. Hundarna kom jättebra överrens och vi tog en härlig promenad i skogen när vi kom dit. Ricky tyckte att Dolly var väldigt fin och uppvaktade henne på alla möjliga sättovis! Där var det helt bart i skogen eftersom dom ligger lite före med våren där söderöver... Lena bjöd på god mat och vin på kvällen och sen sov jag och Pelle i stugan på gården.
Vi var uppe med tuppen på lördagen för att vara på utställningsplatsen vid åtta, skönt med bara 1,5 mil till utställningen iaf! Utställningen gick väl ungefär som väntat, glad att smala Doris fick en 1:a iaf! Det var mkt fina frallor där och Carros fina Bäring Nords Egeria bliv BIR!



Idag har jag varit ledig och efter frukost åkte jag in till Hedemora och gick en långprommis med Malou. Sen kom Maria med lunch och jag åt en räkpaj med sallad.
Till helgen åker jag, systrarna Åsa och Carina, systerdöttrarna Linnea och Maja och Linneas kompis Linn till Stockholm för att gå på Bounce, shoppa och parta lite! Vi har fått det av kära syster Carina i julklapp och det ska bli så kul!



Nu ska jag gå ut och städa ur bilen lite så det går att sitta i den till helgen, hehe..
Ha det gott alla!

1 kommentar:

Kicki sa...

Va' kul att Doris fick en 1:a. Ska ni till Västerås på lördag?
Vi åker dit med Skorpan, det blev ju domarändring pga askmolnet och flygproblemen.
Ha dé!