söndag 21 mars 2010

Våren som stannade till..

Man kan inte annat än skratta åt eländet! Igår satt vi på altanen och käkade korv me bröd i 15 plusgrader, idag snöstorm..

Jag har ju haft ledig helg, igår var vi in till Hedemora på dan, tvättade bilen och handlade. Sen blev det hundpromenad och förberedning av kvällens middag hemma hos Klubba och Annika. Vi gjorde bulgursallad, bbq-sås och kokade + marinerade revbensspjäll. På kvällen blev det alltså premiärgrillning, jäklar vad gott det blev!!! Lite rödvin till maten och pannacotta och en Irish till efterrätt, smaskens! Det blev inte så sent då vi var rätt trötta allihopa.

Idag sov jag till elva då Pelle tyckte att jag skulle gå upp, hehe.. När vi kollade ut konstaterade vi att det skulle bli en inne-dag förutom rastningar av tjejorna. Så vi har kollat på film och annat strunt på TV:n. Nu har Pelle åkt till Gbg för sista gången, tjoho! Jag har lagat lite matlådor, det blev chili con carne. Nu ska jag packa väskan sen gå och lägga mej, ska upp tidigt i mon, inventering..

Natti

1 kommentar:

Lena sa...

Ja vilken härlig dag igår :-)!!
Vi tog en sol promenad med Roffe & Maria i Ornäs! hundarna lekte och stojjade på! :-)
Idag värsta bakslaget...suck...
men vad göra annat än att skratta åt eländet & hålla tummarna för värme denna vecka så de smälter! ;-)
Kvällskramen! /Lena