söndag 14 mars 2010

Sol å vår!

Nja, vår är det väl inte riktigt än, men sol har vi fått i helgen iaf! Något blåsigt dock, men i lä var det riktigt skönt.
Helgen började redan i fredags då jag var ledig, vi hann med lite pyssel härhemma och såklart långprommis med hundarna. På kvällen blev det tacos och soffmys.


lördagen jobbade jag och vi bestämde att jag skulle ta med bara Dolly och Doris skulle vara hemma med Pelle. Dolly har ju praktiskt taget aldrig varit själv eftersom man alltid tar med bägge hundarna när man ska nånstans. Jag var beredd på att hon skulle sitta och yla i personalrummet och härja, men vad fel jag hade! Hon var väldigt lugn och det märktes på henne att hon inte alls var lika kaxig som hon annars är med storasyrran hack i häl.. Hon låg så snällt i sin bädd, lite dämpad var hon. Frallan Roffe med matte Maria kom in och handlade då fick hon komma ut och hälsa, då blev hon lite gladare.
Jag tror att Doris tyckte att det var lite skönt att vara själv med husse för dom hade busat ute på gården, nåt som annars Dolly brukar stå för! Bra och nyttigt med lite ensamträning!
Efter jobbet när jag kom hem åt vi lite souvas, sen gick vi en promenad. På kvällen blev det hemgjord pizza och Melodifestivalen (lite motvilligt, men det är ju ganska underhållande!).


Idag blev det lite sovmorron, sen en härlig långpromenad. Föst gick vi förbi Brodins, Pelles morbror med fru. Där fick D&D leka med deras larador Roffe som har vuxit på sej ordentligt. Dom lekte riktigt bra den här gången, men han fick väl sej nåt nyp när han var för närgången.. =)
Sen fortsatte vi till svärmor Erna där vi drack kaffe på trappen i solen. Himla mysigt tills frallorna sprang under trappen och åt gammal kattskit, urk... Luktade inte hallon precis!

Nu har Pelle åkt till Gbg igen, förhoppningsvis bara ett par veckor kvar där nu.. Jag ska strax ta en tur in till Hedemora och hälsa på Malou med familj.
I veckan blir det nog inventering varje dag på jobbet, bara å bita ihop!!

Ha de gött!


GRATTIS förresten till Dollys mamma Izzy(och husse och matte förstås) som igår fick sex stycken små valpar!! Måste åka dit och snusa på dom när dom blivit lite äldre...

Inga kommentarer: