torsdag 11 mars 2010

Iriiterad..

Åh jag blir så irriterad..
Läste precis på Fredrik Steens blogg ett inlägg om vad Anders Hallgren har skrivit i Hundsport. Har själv inte läst artikeln än, men har läst tidigare artiklar av AH där han dömer ner andra metoder än hans egna. Varför bara snöa in på sin egna metod och prata skit om andra. Jag tror stenhårt på att alla hundar är olika och behöver olika träning för att bli bra hundar. Vissa funkar kanske bra att bara belöna med köttbullar, medans andra måste ha lite strängare metoder. Jag menar absolut inte att man ska slå hundar, men dom måste ju kunna förstå ett NEJ!
Varför inte plocka det bästa från alla olika "läror" och göra det man själv tror på. Jag kan tycka att Cesar Milan är kanonduktig på det han gör och han har en otrolig känsla för hundar, men vem som helst kan inte utöva hans metoder för då blir det fel! Fredrik, som jag har träffat i verkligheten då han var här i butiken, tycker jag har ett sunt och bra tänk. Läs gärna hans blogg-inlägg och skriv vad ni tycker!
Tack för mej.. =)

1 kommentar:

Lena sa...

Jag håller fullkomligt med dej!!!!
Gillar åxå Cesar! Gillade Fredrik åxå när hans serie gick på tv!Anders & D.H.cervis har ju samma tänk, bra dom åxå!
Men precis som du säger, varför får man inte tycka att alla är bra!??
-De gör då jag i alla fall ;-))
sedan är det synd att vissa skitar ner andra, men de är väl så den Svenska mentaliteten är hu hu... avensjukan...
Kram! /Lena