tisdag 22 juni 2010

Update!

Nu var det ett tag sen igen, fullt upp!

Helgen har varit bra, jag började med att jobba på lördagen. Mia och Elin åkte med mej till V-hyttan, vi handlade med oss Subway-mackor. Efter maten gick vi en promenix i omgivningarna, vi gick förbi vårt blivande hus och Pellas, bondgården som är vår närmsta granne nu där dom säljer gurka, tomat och paprika. Så himla mysigt, man tar vad man vill ha, väger det och lägger pengarna i en burk! Sen åkte vi in till H-et och handlade och sen lagade vi mat.
Det blev bruschetta, bulgursallad, vitlöksbröd med mozarella, goda såser och fläskkotletter, quorn till Elin.. =) Mias kille Simon och hans kompis Per kom oxå lagom till maten.
Vi hade en supertrevlig kväll och lagom till rabarberpajen kom Jessika förbi oxå, vilken trevlig surprise!! Hon skjutsade alla utom mej och Pelle til Säter vid 23 där dom festade vidare.

Jobbade på söndagen oxå, efter jobbet åkte vi och hämtade syster Carinas undulater i H-mora där dom har varit hos Linas föräldrar. Nu ska jag ha dom fram till Carina kommer hem från USA. Dom är så söta, Megin och Morgan heter dom och just nu står dom ute på balkongen och kvittrar.. Joel och Steffi kom förbi en sväng på kvällen oxå. D&D lekte med deras flatte Junior, men Dolly blev grinig när han tog hennes leksaker, hihi..

Pelle är i Stockholm och jobbar, men jag åker hem varje kväll eftersom jag måste se till pippisarna. Igår klippte jag mej efter jobbet så det blev sent. I mon ska jag börja jobba kl.8 för att släppa in Malin Stoor som ska skylta om våra skyltfönster, jag ska passa på att göra lite pappersarbete innan vi öppnar, sen smiter jag hem lite tidigare.

Vad har ni för planer för midsommar då?
Vi ska vara hos Ivåkers nere på åkrarna, gångavstånd hem, skönt när vi ska ha hundarna med oss. Det brukar vara olika teman på deras midsommarfester, i år är det Recykling-Återvinning.. Tips emottages tacksamt på vad man ska ha för urstyrsel!!

Nu ska jag hänga tvätt och prata lite med pippisarna..

P&K

1 kommentar:

Lena sa...

Tyvärr han vi inte få Karin i plurret detta året heller! ;( men vi åker båt med min bror eller kusin på Midsommar i Torsång! mysigt :)... & på kvällen grillar vi tillsamans!
Hoppas vi slipper regn bara...
Men! staketet är srax uppsatt! lite fin puts bara, så kan vovvarna vara lösa här hemma! super nice ;) & Petrus göna "bad båt" är framtagen! så i morrn blir det bada av på gården! hi hi...
Kram & fin Midsommar ni åxå! /Lena