måndag 7 december 2009

Swisch!

Då var det måndag igen då och ledig sådan, skööööönt!

Jag var in till H:et mitt på dan och gjorde synundersökning för nya linser och glasögon. Efter det mötte jag upp Malou och lille Zigge för en fika/lunch.
När jag kom hem tog jag ut hundarna på en långprommis, vi gick åkervändan och den var rätt lerig så när vi kom hem var det bara att bada brudarna..

I lördags var vi på fralla- & grandisträff med Grandisvännerna! Den var i Fagersta och vi träffades vid hembygsgården, sex frallor och några fler grandisar. Därifrån gick vi en promenad som avslutades med fika och hundsnack i hembygdsgården, trevligt! Doris och Dolly skötte sej riktigt bra, men fräste lite åt killarna när dom blev för "på", hehe...

Igår, söndag, jobbade jag först sen var jag till syster i Stråtenbo på ljusparty. Jag köpte lite ljus, det går åt en del nu i dessa mörka tider!

Nu ska jag hänga tvätt sen laga lite matlådor... Ha det!


Bilder från träffen;

Ett helt gäng på promenad!

En massa änder i ån!

Småpumorna var bra sugna på att hoppa i!


Carina med Manoj och sockersöta Trollet!

Härliga Ralf med husse å matte!

2 kommentarer:

Lena sa...

Hoppas de passar bättre för oss nästa gång!
Snygga täcken "bruttorna" hade! med mag skydd? bra om de blir kallt kanske?..
En vända runt byn och Märta var hel svart av gegga! men inte Petrus! som har en päls som står emot den mesta skit! märkligt men sant, bra de när han avskyr duchen, som Ärtan älskar ;-)
Nattkramen! /Lena

Nutti sa...

Sötnosarna då där mot broräcket, fniss!