söndag 20 december 2009

Julgodis!

Idag var enda dagen jag var ledig denna vecka och den har avverkats i ett högt tempo... Tog iaf lite sovmorron i morse, sen har det varit fullt upp!
Typ såhär; morronrastat hundarna, ätit frukost, bakat julgodis, städat, tvättat, gått långprommis med hundarna, fått besök av Pelles pappa och Yvonne plus hennes dotter, vinkat av Pelle, lagat mat, åkt in till H:et och handlat blockchoklad, gjort mer julgodis, diskat och nu ÄNTLIGEN sitter jag i soffan och tar det lugnt. Tyvärr själv (förutom hund-skruttorna då.. ), men efter jul blir Pelle hemma ända tills 11 januari, underbart!!!!

Vi har gjort fem sorters julgodis; mozartkulor, rocky road, mörk chokladtryffel med chili å kanel, vit chokladtryffel med lime å cocos och "Pelles special"... (kalaspuffar å russin med vit choklad!) Det kanske inte blev dom finaste pralinerna med allting blev riktigt gött!
På promenaden gick vi till Pelles morbror och fru som bor en bit bort så brudarna fick träffa deras labradorvalp Roffe. Dom lekte på deras gård, men Roffe tyckte frallorna var lite läskiga och vågade inte riktigt släppa loss. Men der kommer nog, han har växt som attan och är redan snabbare än dom...

Nä, nu ska jag ta en varm dusch sen krypa ner i sängen och sussa. Jag har tre hektiska (men roliga!) dagar framför mej på jobbet och sen FYRA dagars välförtjänt ledighet. =) Måste till kuploen och inhandla dom sista klapparna oxå på tisdag kväll, suck, att man aldrig lär sej!

Kramiz <3

1 kommentar:

Lena sa...

Du är inte ensam om att vara ute i sista minuten, jag ska åxå iväg till Kupan någon av dagarna, väljer kl 10.00 & hoppas på att vara ensam där! ;-)ha ha ha...
Jag har åxå gjort Julgodis, stooor sats! -hetsåt! tog slut på 2 dagar he he.. nu gör jag inget mer, blir bara så fel! -karaktärslös heter de visst... fniss...
Kram och fin Jul! /Lena