måndag 9 november 2009

Grå måndag

Idag har jag varit ledig eftersom jag jobbade lör-sön. Jag och Pelle ses inte så mkt dom helger jag jobbar, men vi har tagit vara på den lilla tiden så mkt som möjligt!

I fredags åkte jag till Klubba och Annika direkt efter jobbet, där var redan Pelle som hade bastat med Klubba. Jag och Annika bastade och drack varsin folle, härligt varmt var det.. Sen bjöd K&A på mat, efter det åkte vi hem till våran station.

Efter jobbet på lördagen gick vi med hundarna till Pelles morbror och hans fru för att hälsa på deras nya lilla labradorvalp. Han var ca.15 veckor och supergo! Dolly var lite muppig mot honom, Doris tyckte mest att han var äcklig.. Det går nog bättre när han blir lite äldre.
På kvällen blev det myspys, vi lagade god mat och delade på en flaska rött. Sen blev det film och en varsin Irish Coffeé.

söndagen gjorde Pelle supergod söndagsfrukost; äggröra, bacon och svamptoast. Jag jobbade med Steffi, det var rätt lugnt så jag pysslade lite med kassaprogrammet.
När jag kom hem hann jag se Pelle i en halvtimme innan han åkte till Gbg... =/

Idag har jag mest varit inne och grejat förutom en riktig långpromenad upp på berget med hundfröknarna. På e.m kom Carro och Olle och hälsade på, kul med lite sällskap.

Nu ska jag gå ut och rasta hundarna sen ska jag duscha och packa väskan då jag sover i Borlänge tills på torsdag.
Sänder en tanke till en av m&p:s hundar som ligger på Falu Djursjukhus och får livmodern bortopererad då hon har fått livmodersinflammation, Millie stumpan då..

Tjingtjing!

Inga kommentarer: