måndag 12 oktober 2009

Zoorf-mäsa m.m..

Idag sov jag till halv tolv (!!!!!) det är inte likt mej, men det behövdes verkligen efter en hektisk helg. Jag rastade hundarna sen gjorde jag brunch; omelett, bacon och kaffe. Slappade lite, sen gjorde jag ren ugnen. Efter det gick vi på långpromenad hundarna och jag. Vi gick upp på berget och gick en annan väg på en lite mindre stig, puh vilken uppförsbacke, men skönt var det! Hundarna var superspralliga och glada och på hemvägen gick vi förbi Erna och drack kaffe.
Nu har jag varit in till H:et och handlat, ikväll blire gnocchi och scampi med god sås.. Sen ska jag göra lite matlådor, det blir lax i ugn med tillbehör.

Den hektiska helgen då.. I fredags åkte vi ju till Gävle för att se Pablo Francisco m.fl. Det var jag, Pelle och Pelles kusin Olle som åkte. Jag körde och grabbarna drack lite öl. Efter lite letande hittade vi på Folkets Park där uppträdandet var. Det var mkt folk, som tur var hade några bekanta från byn hållt tre platser åt oss så vi såg riktigt bra! Först ver det en svensk (kommer ej iåg namnet..) sen var det tre amerikaner och sist Pablo. Jag skrattade så jag fick ont i kinderna, det var kanonbra!
Sen åkte vi hem och Pelle gick ut på krogen i H-mora. Jag åkte hem och sov, vaknade när mannen kom hem.

lördagen jobbade jag med Malin och Steffi. Direkt efter jobbet åkte vi ner i min bil till Infra City i Upplands Väsby utanför Sthlm. Där var det bara att göra sej iordning inför kvällens middag och fest och möta upp våra kära kollegor. Jag delade rum med Linnea, på 17:e våningen.. Maten var bra och underhållningen bestod av schlager-tema, inte min favorit kanske, men det var kul! Sen höll vi igång och minglade med bransch-folk från hela landet tills strax efter två då det var dags att sova säng..

söndagen åt vi frukost sen gick vi mässan och kollade och gjorde ordrar. Dom andra hade gjort mkt på lördagen så efter lunch gick vi en timme till sen begav vi oss hemåt. Jag hann träffa Pelle i 10 minuter innan han åkte till Göteborg för att jobba... =/ Så jag fick mysa med bästaste fralla-brudarna i soffan istället.

Nu ska jag kasta in lite ved i brasan sen börja med maten!
Kramelikram

1 kommentar:

Kriztin sa...

Hej hej!

Ja Ullared är toppen!!!!
Vi åkte tidigt på lördagen, gick en sväng när vi kom ner sen hade vi hyrt stuga. hade en mysig tjejkväll sen upp tidigt och stod i kö en timmen innan öppning. Tog resten av vad vi hade på listan sen åkte vi hem.

TIPS: Skriv en lista så du vet vad du ska ha!
Åk utan sambo =) hehe!