söndag 25 oktober 2009

Helgen som sprang förbi!

I fredags var det fullt ös på jobbet, löning och kampanj det säjer väl allt.. Vi slet som attan iallafall, men det är kul när det rör på sej!
På kvällen hade Elin 30-års fest så Pelle kom upp och jag gick dit direkt efter jobbet. Elin bjöd på massa smarriga veggie-tapas.. mmmm.. Efter ett par timmar åkte jag och Pelle hem och dom andra festade vidare! Jag höll mej från att röka, tummen upp för mej!
Vi hämtade hundarna som var hos Erna sen slappade vi i soffan.

Jag jobbade på lördagen, minst lika mkt folk som på fredagen om inte mer.. Timmarna swischade förbi. Pelle och hundarna kom till jobbet när jag slutade och vi åkte till m&p i Medväga. Där var syster Carina så vi tog en promenad med hundarna genom kohagen längs älven. Sen ringde min jobbkompis Steffi och berättade att det var MH-test på Brukshundklubben uppe i Bomsarvet så jag och Pelle åkte dit och kollade då det är ca. en km från m&p. Vi gick med när en mops bedömdes och det var väldigt intressant.
Sen åkte vi tillbaka till m&p och hjälpte till att förbereda maten. Syster Åsa med familj kom dit och vi åt en massa gott och umgicks.
Sen körde vi hem till V-hyttan igen.

Idag tog vi lite sovmorron, sen åkte vi in till H-et och handlade. När vi kom tillbaka regnade det lite, men vi satte på hundarna regntäcken och gav oss ut. Det är så kul att tjejerna är så olika, Dolly hon skuttar fram och är alltid med på noterna oavsett väder, medans Doris håller på att döööö när det regnar och hon måste gå ut.. Haha, dom är för roliga! Jaja, jag tror Dorran tyckte det var rätt skönt att komma ut i skogen iaf, nu ligger hon framför brasan och myser.
Sen lagade vi fläskpannkaka med lingonsylt till lunch och Pelle lagade ett gäng matlådor till veckan i Gbg. Sen myste vi i soffan tills Pelle åkte.

Nu ska jag laga mej lite kvällsmat och lite matlådor. Har varit rökfri i en vecka i mon, det går oväntat bra det här..
Ha det!

1 kommentar:

Lena sa...

Intresant med HM test, de vill jag åxå göra på båda våra, men vet iof. inte hur det ställer sej till Märtan?...
Va skönt när de rullar på med anti rökningen! :-))
Är så nöjd med täckena! känner mej så där "mega" präktig som matte, när vi vandrar genom byn med reflex västar alla tre! *skratt skratt*
Kram och natti! /Lena