måndag 9 juni 2008

Sol, bad, pyssel & kurs!

Halo! Jag har inte gått under jorden, bara haft en massa att stå i samt njutit av det underbara vädret!
Torsdag:
Efter jobbet åkte vi upp till hundbadet i V-hyttan och Doris simmade själv för första gången!! Hon blir modigare och modigare och verkar tycka att det är riktigt skönt!
Efter det åkte vi till Anders och Kristin där vi grillade, när vi kom hem oljade vi in räckena och golvet på balkongen, höll på till sent..
Fredag:
Sovmorron till halv tio, sen bar vi ut utemöblerna på gräsmattan och oljade in dom oxå, plastmöblerna sprutade vi av med högtryckstvätten. Medans möblerna fick torka åkte vi upp till Vikmanshyttans beach och lade oss. Doris fick sitta i skuggan ock spana. Jag badade och det var kanonskönt i vattnet, medans Pelle fick sitta kvar på stranden, ingen höjdare att bada med gips direkt... Efter det fick vi hjälp av Anders att bära upp möblerna på balkongen och sen fixade vi iordning därute. Vi satt och mös i flera timmar av vårt nya "rum"! Sådde lite kryddor oxå och ska inhandla lite blommor så bli det ännu mysigare!
Lördag:
Upp vid sju, sen åkte vi på utställningskurs vid Dala Hundservice för Gerard O´Shea. Pelle och Erna var med som publik. Vi höll till i skuggan med hundarna blev trötta ändå så vi fick ta mycke pauser. Mycket lärorikt och med lite köttbullar fattade Doris galoppen ganska snart!
Vid ett var kursen slut för dagen, då åkte vi och köpte kycklingrulle sen hem till syster Åsa där vi blev bjudna på kaffe. Jag och Åsa gick bort till ån så hundarna fick bada. Åkte hem, stannade i Säter och handlade och hämtade upp Elin. Sen skjutsade vi Pelle på poker medans jag och Elin åkte hem till Malou som var ensam hemma med Zigge. Vi köpte med oss lite snacks och satt och snackade i nåra timmar, vi nio började jag bli trött så då skjutsade jag hem Elin och åkte vidare hem. Jag hade precis somnat när Pelle ringde och ville ha hämtning, suck..
Söndag:
Kurs igen, ännu varmare.. Fick iaf ut mycket av kursen, han var en bra lärare! Nu får vi träna mkt hemma bara, det är ju Avesta till helgen, nervöst med första stora utställningen för Doris..
När vi kom hem gjorde vi omelett sen tog vi en liten power-nap innan vi röjde upp lite hemma. På kvällen fick vi besök av Klubba och Annika med barn, vi bjöd på bananmackor och glass till efterrätt, det var populärt!

Har tagit en massa kort i helgen men sitter på jobbet nu och kan inte lägga in dom och datorn hemma är så seg.. =/ Får se om jag tar mej tid ikväll!

Ha det!

1 kommentar:

Nutti sa...

Hej stumpan!
Bananmackor...vad är det???
Lycka till i helgen! Kramen