måndag 1 februari 2010

Finska släkten!

I helgen var vi alltså på kryssning med Silja Symphony för att överraska Pelles farbror som fyllde 70 år. Första kvällen bubblade vi, sen åt vi middag på en restaurang. Maten var kanongod, sen festade vi på på nattklubben och hade kul!
Dag 2 gick vi av båten tillsammans med Anders, Kristin, Jorma och Yvonne och meningen var att vi skulle ta en taxi till en restaurang och möta upp Pelle och Anders kusin Tea. Men då det inte dök upp nån taxi på en halvtimme och det var svinkallt så gick vi tillbaka in på båten och åt frukost (räkmacka och en Irish...).
Från tre var det bokat ett konferensrum och där träffade vi alla (ca.30st!!) och överraskade Pelles farbror Jyrki. Sen åt hela gänget buffé och så var det hålligång igen! Alla var kanontrevliga, jag pratade mest med Pelles kusiner, Tea och Pia och nu kanske vi kan ses lite oftare..

Vid tio på söndag f.m var vi iland och fast jag hade tagit det rätt lugnt på slutet och bara druckit vatten så mådde jag som ett as.. Hade så himla ont i magen så hemresan på tåget blev en pärs, men hem kom vi tillslut och hämtade hundarna hos Erna. Sen gjorde vi inte många knop tills Pelle åkte till Gbg vid fem.
Idag har jag varit ledig, skönt eftersom jag ff mår skumt, så jag har inte gjort så mkt idag förutom att tvätta och gå långprommis med hundarna. Vi stannade till hos Erna och fick kåldolmar, mums!

Ha det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Erika!
Det var Dollys bror Uffe som blev BIR. Har du någon utställning pågång? Ska ev till Rättvik o Ludvika. Ska du på frallaträffen?
Det ska jag, hoppas vi ses där =)
Kram Martina