tisdag 3 augusti 2010

Halvtid!

Shit, snart har halva semestern gått! Men vi har fått och kommer få mkt gjort och jag känner att jag verkligen har kopplat bort jobbet fastän jag såklart saknar mina kära kollegor.. Men visst önskar man att man hade mer semester. Jag har nästan två veckor mer att ta ut, vi får se vad det blir med dom!

Staketbygget är i full gång, vi har fått upp alla stolpar och nu har vi börjat med resten.. Jag målar mest och det är hur nice som helst, rena terapiarbetet! Pelle, som aldrig har byggt ett staket förut är superduktig, jag har en så händig man så.. ;)
Hundarna får sitta bundna medans vi jobbar och dom kommer att bli Granbo-vägens skräck när vi flyttar in, hihi. Dom är ju inte vana vid nåra grannar och att folk går förbi på vägen så dom håller koll nästan hela tiden och har svårt att koppla av. Men det är lika bra att dom vänjer sej för här kommer vi att bo ett tag!! Jag trivs så himla i huset, man blir liksom helt lugn när man sitter där och tittar på gården, himla idylliskt är det.

Jahapp, vad har hänt annars då?!
I fredags hade vi ju fest hos Elins föräldrar i Säter. Vi var det "vanliga" gänget och hade det lika kul som vi brukar. Tipspromenad, brännboll, norsk karaoke och diverse andra lekar stod på schemat. Sen grillade vi, lyssnade på musik, dansade och drack en del alkohol såklart! Vi sov kvar och hade en riktigt skön dag på lördagen tillsammans med Elin, Cicci, Sara och Micke som oxå sov kvar. Vi städade, kollade på film och åt pizza. Cicci hade sin boxer Walle med och våra gryn var med så dom lekte och busade.

I mon e.m ska vi åka till kusinernas stuga i Valsan, lovely! Det blir kräftor, bastu och myyys. Det kommer väl lite bilder emellanåt..

Ha det göttans!

Inga kommentarer: